صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۱۸۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

نماینده اتحادیه اروپا در امور فلسطین اعلام کرد این اتحادیه از انتخابات آینده فلسطین با اطمینان حمایت کرده و ناظرانی را به این انتخابات می‌فرستد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری معا، سون کوهن فون بورگسدورف (Sven Kuhn von Burgsdorf)، نماینده اتحادیه اروپا در امور فلسطین تأکید کرد که این اتحادیه از انتخابات آینده فلسطین حمایت می‌کند.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقابل مقر کمیته مرکزی انتخابات در رام الله گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود برای افراد غیر مقیم به دلیل همه‌گیری کرونا، وزارت امور خارجه اروپا یک درخواست رسمی به تل آویو برای ورود تیم ناظر اتحادیه اروپا  ارسال کرده است اما هنوز پاسخی دریافت نشده است.

او همچنین هشدار داد: این تأخیر ممکن است به میزان قابل توجهی در گزینه‌های اتحادیه اروپا برای نظارت بر انتخابات فلسطین تأثیر منفی بگذارد.

به گفته بورگسدورف،  اتحادیه اروپا در سالهای اخیر به منظور آماده سازی شرایط برگزاری انتخابات معتبر، فراگیر و شفاف برای همه فلسطینیان، به حمایت و تأمین مالی کمسیون مرکزی انتخابات ادامه داده و این اتحادیه برای همکاری با مقامات مربوطه برای حمایت از روند انتخابات آمادگی دارد.

بورگسدورف درباره ادعاهای  مقامات صهیونیستی مبنی بر اینکه به اتحادیه اروپا اطلاع داده‌اند که اجازه نمی‌دهند انتخابات در قدس شرقی برگزار شود، گفت: موضع اصولی در مورد قدس شرقی همچنان که در بیانیه سخنگوی اتحادیه اروپا گفته شده  این است که اتحادیه اروپا از مقامات تل آویو خواستار تسهیل برگزاری انتخابات در تمام مناطق سرزمین فلسطین است.

پیش‌تر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای (۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام