صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۴۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶

وزارت خارجه اردن ادامه تجاوزات جدید رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و اقدام پلیس رژیم اشغالگر در از بین بردن قفل‌ درها و قطع سیم‌های برق بلندگوهای منازه مسجدالاقصی را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، «ضیف‌الله الفایز»، سخنگوی دستگاه دیپلماسی اردن ادامه حملات رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی را که آخرین مورد آن، اقدام پلیس رژیم در تخریب قفل‌ درها و قطع سیم‌های برق بلندگوهای منازه مسجدالاقصی بوده است، محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه اردن این رفتارهای پلیس رژیم اشغالگر در مسجد الاقصی را «غیرقابل قبول» خواند و اعلام کرد که چنین اقداماتی هتک حرمت به مسجد الاقصی است و احساسات مسلمانان را تحریک می‌کند.

الفایز از مقامات اسرائیلی خواست تا به تعهدات خود در قدس شرقی مطابق با قوانین بین‌المللی پایبند باشند و دست از چنین رفتارهای تحریک‌آمیز بردارند و به حرمت مسجد الاقصی ووضعیت موجود و اقتدار مدیریت اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی وابسته به وزارت اوقاف اردن (که تنها طرفی مسئول امور اوقاف قدس را بر عهده دارد) احترام بگذارند.

سخنگوی وزارت خارجه اردن تأکید کرد که بر اساس معاهده صلح میان اردن و رژیم صهیونیستی، مسجدالاقصی از سال 1994 تحت اداره اوقاف اسلامی قدس قرار دارد و این مکان، صرفاً برای عبادت مسلمانان است.

از سوی دیگر، مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد که نظامیان اشغالگر دیشب نمازگزاران فلسطینی را پس از اقامه نماز تراویح در مسجد الاقصی در نزدیکی باب العامود، مورد حمله قرار دادند.

اشغالگران صهیونیست همچنین اجازه توزیع وعده‌های افطار بین روزه‌داران در نزدیکی باب الاسباط را هم ندادند.

اداره اوقاف اسلامی قدس این اقدام اشغالگران صهیونیست را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی خطرناک خواند.

صهیونیست‌ها در اولین روز از ماه مبارک رمضان در جنایتی دیگر سیم برق تمامی بلندگوهای مسجد الاقصی را قطع کرده و اجازه پخش اذان و صدای قرآن در این مسجد را ندادند.

 

انتهای پیام