صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۶۶۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

جنبش جهاد اسلامی فلسطین از فلسطینیان خواست که با حضور گسترده در مسجدالاقصی و اقامه نماز در این مسجد، با رژیم صهیونیستی مقابله کرده و شهرک‌نشینان صهیونیست را از صحن‌های آن خارج کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «فلسطین الیوم»، جنبش جهاد در این فراخوان اعلام کرد: «با وجود اقدامات سرکوب‌گرایانه اشغالگران صهیونیست علیه نگهبانان مسجدالاقصی، تظاهرکنندگان در قدس و حمله به معتکفان در مسجدالاقصی، اما شجاعت و رشادت شرکت‌کنندگان در این انتفاضه و عزم راسخ و قدرت اراده ملی آن‌ها مانع از آن می‌شود که در مقابل سیاست‌های اشغالگران استکباری تسلیم شوند».
 
جنبش جهاد در این بیانیه با تأکید بر این که قدس، به عنوان نماد مقابله و درگیری با رژیم صهیونیستی و مسجدالاقصی، قبله مقاومت و محبوب دل ملل مسلمان باقی خواهد ماند، تأکید کرد: هرگونه تعدی به الاقصی یا هتک حرمت به آن، به منزله صاعقه‌ای علیه رژیم صهیونیستی خواهد بود.

این جنبش در ادامه از مردم فلسطین خواست در تجمعاتی که بعد از نماز جمعه امروز در حمایت از نگهبانان مسجدالاقصی و تظاهرکنندگان در قدس در مقابل مساجد برگزار می‌شود، شرکت کنند.

همچنین، مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد: اتوبوس‌هایی از نخستین ساعات بامداد امروز جمعه برای انتقال جوانان و شهروندان فلسطینی از شهر «ام الفحم» و تعدادی دیگر از شهرهای سرزمین‌های اشغالی 1948 به شهر بیت‌المقدس برای برگزاری باشکوه نماز جمعه در مسجدالاقصی به راه افتادند.

این اقدام در میان فراخوان فلسطینیان برای انجام گسترده‌ترین حضور در مسجدالاقصی برای حراست از این مکان مقدس در برابر تجاوزات نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست صورت می‌گیرد.

جوانان فلسطینی بامداد امروز نظامیان صهیونیست را به گشودن دروازه «باب‌الحطه» واداشته و تکبیرگویان وارد مسجدالاقصی شدند.
 
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که ده‌ها جوان فلسطینی در جریان درگیری‌های شامگاه پنجشنبه با نظامیان صهیونیست زخمی شده و 44 تن دیگر هم بازداشت شدند.

فلسطینیان ساکن بیت‌المقدس یکپارچه در اعتراض به تجاوزات نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به خیابان‌ها ریختند. 

نظامیان صهیونیست به سوی فلسطینیان گلوله‌های جنگی، اشک‌آور و صوتی شلیک کرده و آنان را تحت تعقیب قرار دادند.

جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان این درگیری‌ها بیش از 105 فلسطینی زخمی شدند و21 تن از آنان به بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام