صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۵۸۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان تدارک صهیونیست‌ها برای برپایی راهپیمایی پرچم‌ها را در راستای تلاش نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای ماندن در قدرت به قیمت تشدید تنش در قدس خواند و از عموم ملت فلسطین خواست با اعلام بسیج عمومی عازم مسجد الاقصی شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از رادیو صوت القدس، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با متشنج کردن اوضاع در قدس درصدد ماندن در قدرت است.

صدها شهرک‌نشین صهیونیست برای برپایی راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی پرچم‌ها» در روز پنجشنبه این هفته برنامه‌ریزی کرده‌اند که طی آن با عبور از محله باب العامود خود را به مسجد الاقصی می‌رسانند و در آنجا علیه فلسطینیان شعار سر می‌دهند و برنامه رقص پرچم را پیاده می‌کنند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو با ادامه حمله به مقدسات و شهروندان فلسطینی در قدس و ترتیب دادن راهپیمایی پرچم و حمله به محله الشیخ جراح و محاصره آنجا می خواهد تشکیل کابینه تغییر را ناکام گذارد.
این وزارتخانه آورده است: ما از جامعه بین الملل و به خصوص آمریکا می‌خواهیم جلوی خیره سری نتانیاهو و نقشه‌های او را گرفته تا منطقه به جنگی دینی سوق نیابد که کنترل آن دشوار می‌شود.

دعوت فتح به بسیج عمومی برای دفاع از مقدسات قدس
کمیته مرکزی جنبش آزادی‌بخش میهنی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای بسیج عمومی ملت فلسطین و متحد شدن آنها برای دفاع از مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس و مقابله با راهپیمایی شهرک‌نشینان صهیونیست را خواستار شد.
جنبش فتح قدس را خط قرمز خواند و گفت: ملت فلسطین از اراده محکم برای مقاومت در برابر اشغالگری در قدس و همه سرزمین های اشغالی فلسطین برخوردار است و نمی گذارد که بخواهد بهای نزاع فاشیستی سیاستمداران صهیونیست را بدهد.
در این بیانیه آمده است: ملت فلسطین با اتحاد خود توطئه های اسرائیل برای یهودی سازی قدس و مقدسات آن و به خصوص مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف مسلمانان را ناکام گذارند.

جهاد: ملت فلسطین به سمت مسجد الاقصی عزیمت کنند

داوود شهاب، یکی از مقامات جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در گفت‌وگو با شبکه المسیره گفت: تشدید تنش رژیم صهیونیستی در قدس و کرانه باختری از زمان اعلام آتش‌بس قابل قبول نیست و تسلیم آن نمی‌شویم.

او افزود: ما از میانجی‌ها می‌خواهیم بر رژیم دشمن برای توقف راهپیمایی پرچم‌ها و ممانعت از انفجار اوضاع در قدس و منطقه فشار آورد.

این مقام جهاد اسلامی گفت: ما از ملت فلسطین می‌خواهیم با عزیمت به سمت مسجد الاقصی در برابر هر گونه تعرض به آن بایستند.

شهاب گفت: تحرکات بین المللی برای تثبیت آتش‌بس به نتیجه نرسیده و ما درباره هر گونه حمله به قدس و اهالی آن هشدار می‌دهیم.

او هماهنگی میان گروه‌های مقاومت را در بالاترین سطوح دانست و گفت: همه فلسطینی‌ها درباره مقابله با حملات در قدس اتفاق نظر دارند.

انتهای پیام