صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۹۶۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

یک دانشجوی دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم آذربایجان‌غربی گفت: همیشه در زندگی حس می‌کردم که یک گمشده دارم و با انس گرقتن با قرآن فهمیدم که این همان گمشده من است که به زندگی‌ام هدف و انگیزه بخشید.

زهرا دوستی، دانشجوی دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، ابتدا با اشاره مختصری به زندگی‌نامه خود اظهار کرد: بنده متولد سال ۱۳۷۴ دانشجوی ارشد روان‌پرستاری بوده و در خانواده مذهبی بزرگ شدم، از دوران کودکی با قرآن کریم انس و الفت داشته و خانواده از همان ابتدا حلاوت قرآن را به من چشاندند و برای این منظور با مباحث قرآنی بزرگ شده و با شرکت در مسابقات قرآنی به برکت قرآن و یاری خداوند مقام‌های استانی، شهرستانی منطقه در زمینه قرائت، تحقیق قرائت، ترسیم و حفظ کسب کردم.

ایکنا_ کیفیت دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم از لحاظ مدت زمان دوره، سرفصل‌های ارائه شده، مدرسین دوره و مجری دوره را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

این دوره‌ها با توجه به شرایط محدودیت‌های کرونایی و محرومیت از کلاس‌های حضوری، عالی بود و آموزش‌های مجازی فرصت را برای فراگیران در اقصی نقاط کشور برای استفاده از اساتید توانمند که به لحاظ بعد مسافت امکان بهره‌مندی از آن‌ها وجود نداشت را فراهم آورد و مسئولین اجرایی و اساتید، طبق زمانبندی توانستند مباحث را به فراگیران و دانشجو معلمان منتقل کنند و جا دارد از اساتیدی که با صبر و مهربانی دروس را آموزش می‌دادند، تقدیر و تشکر کنم.

ایکنا_ تأثیر این دوره تربیت معلم قرآن کریم در حوزه فردی و اجتماعی چگونه بود؟

همیشه به‌ دنبال این دوره آموزشی بودم و مشتاقانه در آن شرکت کردم و پیگیر موضوعاتی بودم که تأثیرات معنوی و مثبتی برای من داشته باشد و سعی کردم مباحث آموخته در این دوره‌ها را به اطرافیان نیز بازگو کنم تا حلاوت و شیرینی که خودم حس کردم دیگران نیز بچشند.

در زندگی به مانند شخصی که گم کرده‌ای داشته باشد همیشه دنبال آن گمشده خودم بودم و اینکه شنیده بودم قرآن و دین برنامه زندگی است و به زندگی ما هدف و انگیزه می‌دهد حس می‌کردم می‌تواند این گمشده من قرآن باشد، اما در عمل به دنبال یادگیری آموزه‌های قرآن نبودم  چون راه درک و استفاده کاربردی از مباحث قرآنی را بلد نبودم و این دوره‌ها چراغی بود که راه را به من نشان داد تا بهتر بتوانم از قرآن در زندگی استفاده کنم.

ایکنا_ این دوره چقدر باعث ایجاد انگیزه در شما شده و اینکه چقدر احساس نیاز به حضور در این دوره‌ها را می‌کنید؟

قرائت، تدبر در قرآن و مفاهیم عظیم آن انرژی و انگیزه‌ غیرقابل وصف به آدم می‌دهد و به همین علت کلاس‌ها را با اشتیاق بیش از پیش دنبال می‌کردم و این‌که موضوعات چند بار در روز بارگزاری می‌شد از ویژگی‌های خوب دوره بود که امکان هماهنگی و برنامه‌ریزی را برای فراگیران فراهم می‌کرد. فضای مجازی موجب شد که دوره‌ها در بستر بزرگتر و وسیع‌تری برگزار و امکان برقراری ارتباط با دوستانی از سراسر کشور فراهم شود و نیاز به حضور در این آموزش‌ها همیشه وجود دارد تا به درک عمیق‌تر قرآن دست‌ یافته و زندگی بر اساس برنامه و اهداف قرآنی پیش رود.

سخن پایانی

 خداوند برترین و بهترین برنامه‌ریز زندگی است و خیر و صلاح ما را می‌داند و بهترین برنامه‌ها را در قرآن آورده و ما باید با استفاده از این دوره‌ها بتوانیم برنامه را استخراج کرده و در زندگی به کار ببریم تا به زندگی متعالی و کمال برسیم. باید قوی باشیم و با جاری ساختن فرامین خداوند و جامعه اسلامی و قرآنی زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کنیم و پیشنهاد می‌کنم مباحث تدبر در قرآن را که بسیار کاربردی است در این دوره‌ها گنجانده شود تا بیشتر از محضر این کلام حق بهره‌مند شویم.

انتهای پیام