صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۳۷۳۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی بوشهر از اجرای پویش ملی «هر تشکل قرآنی، یک هیئت حسینی» با مشارکت ۳۴۰ مرکز قرآنی استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، جواد احمدی منفرد، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی بوشهر ظهر امروز هفتم شهریور ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)  گفت: پویش ملی «هر تشکل قرآنی، یک هیئت حسینی» در بین 340 مرکز قرآنی استان بوشهر ابلاغ شده است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: از آنجایی که این مراکز قرآنی به‌صورت خودجوش همه ساله در عزای سیدالشهدا پیشگام و پیشقدم هستند، این طرح با استقبال بسیار خوبی  از سوی مراکز مواجه شد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مراکز قرآنی متناسب با شرایط کرونایی، تصریح کرد: مجالس عزاداری و محافل قرآنی مراکز قرآنی محرم امسال با شور و شعور حسینی مضاعف همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

احمدی منفرد در ادامه تصریح کرد: برگزاری پویش‌های مختلف، برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، برپایی محافل انس با قرآن کریم و برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی به صورت حضوری و مجازی از دیگر اقدامات مراکز قرآنی در دهه اول محرم امسال محسوب می‌شوند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر همچنین گفت: با توجه به شرایط کرونایی و لزوم حفاظت از جان و سلامتی مردم، پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در محافل به‌عنوان بخش مهمی از اقدامات مراکز قرآنی استان بوشهر در برپایی این مجالس بوده است.

وی در پایان سخنان خود ضمن تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های مراکز قرآنی استان برگزاری ایستگاه‌های صلواتی، پخش نذورات، طبخ غذای گرم و توزیع در بین نیازمندان و همچنین نصب پرچم و بیرق‌های مشکی بر سردرب مراکز قرآنی و خانه‌ها و محله‌های همجوار را از دیگر برنامه‌های فرهنگی این مراکز در دهه اول محرم امسال بیان کرد.

احمدی منفرد گفت: مراکز قرآنی استان بوشهر با تمسک به وصیت معروف پیامبر اسلام(ص) در حدیث «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی»؛ اقدام به برگزاری کرسی‌ها و محافل قرآنی در دهه اول محرم ۱۴۰۰ کردند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط