صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۱۷۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۲

ندا احمد، دختر 16 ساله مصری است که دچار سندرم داون و معلولیت حرکتی است اما تا همین حالا خودش بدون اینکه مدرسه رفته باشد به همت خود باسواد شده و هفت جزء قرآن را حفظ کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، ندا احمد عطا الله بردیسی، دختر 16 ساله با معلولیت سندرم داون و دچار فلج مادرزادی، اهل روستایی در استان قنا در مصر است که به تعبیر رسانه‌های مصری توانسته آن دسته از آدم‌هایی را که معتقدند معلولیت یک نوع بیماری است که بشر را از داشتن زندگی طبیعی محروم می‌کند، به چالش بکشد.

بر اساس این گزارش او به تازگی که کارت ملی خود را دریافت کرده به مرکز سوادآموزی بزرگسالان قنا مراجعه و مدرک باسوادی خود را پس از شرکت در امتحانات آن کسب کرده است تا بتواند با ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان به دانشگاه راه یابد.

مسئله قابل توجه این است که او تا پیش از این مثل خیلی از بچه‌های معلولی که در روستاها بزرگ می‌شوند به مدرسه نرفته است؛ اما خودش توانسته با یک تلفن همراه و وصل شدن به دنیای اینترنت سواد خواندن و نوشتن پیدا و غیرممکن را ممکن کند.

او تاکنون هفت جزء قرآن کریم را حفظ کرده و می‌گوید که به تلاش خود برای حفظ کامل قرآن ادامه می‌دهد و از آرزوهایش این است که روزی بتواند به عمره مشرف شده و همچنین بارگاه منور حضرت رسول اکرم(ص) را زیارت کند.

ندا علی‌رغم اینکه دارای معلولیت است؛ اما هنوز هیچگونه مستمری از تأمین اجتماعی یا خدماتی که دولت مصر برای افراد دارای نیازهای ویژه اختصاص داده، دریافت نکرده است که این را ناشی از بی‌اطلاعی و بی‌توجهی خانواده‌اش به این قضیه دانسته‌اند.

 دختر معلول مصری با اشاره به اینکه پدرش هر روز او را بغل می‌کند و به دارالقرآن روستا برای آموزش حفظ قرآن می‌برد، گفت: امیدوارم کسی از مسئولین یک ویلچر برایم تهیه کند تا بدون اینکه پدرم را به درد سر اندازم، بتوانم خودم مسیر تا دار القرآن را بروم و برگردم.

در ویدئوی زیر تلاوت قرآن این دختر توان‌یاب مصری را مشاهده می‌کنید.

 ندا از جمله آرزوهای خود را ملاقات با احمد الطیب، شیخ الازهر می‌داند و همچنین از دولت مصر می‌خواهد قوانینی ضد تمسخر و سخن‌چینی را اجرایی کند تا افراد معلول هم بتوانند به دور از آزار و اذیت زبانی دیگران به حیات طبیعی خود مشغول شوند.

پدر ندا هم می‌گوید فرزندش با اینکه به مدرسه نرفته بلد است انگلیسی صحبت کند و در کار با شبکه‌های اجتماعی نیز کاملاً مسلط است.

انتهای پیام