صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۶۳۹۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
نائب رئیس حزب‌الله:

شیخ علی دعموش، نائب رئیس حزب الله لبنان گفت: سیاست‌های آمریکا یکی از مهم‌ترین عوامل فروپاشی مالی، اقتصادی و معیشتی است که لبنان شاهد آن است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المنار، شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه‌های نماز جمعه بیروت گفت: سیاست‌های آمریکا یکی از مهم ترین عوامل فروپاشی مالی، اقتصادی و معیشتی است که لبنان شاهد آن است. در گذشته طبقه فاسد لبنان اعم از سیاستمداران، متخصصان رسانه و دیگران از مدراس آمریکایی فارغ التحصیل شدند و با حمایت آمریکا کشور را اداره کردند و هنوز هم فساد و مفسدان لبنان را در سلطه خود دارند. آمریکا فشار می‌آورد و تحریم می‌کند و در عوض برای کمک به حل مشکلات، کشور را محاصره می‌کند تا لبنانی‌ها را خفه کند.

وی افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند آمریکا نمی‌خواهد به لبنانی‌ها برای یافتن راه‌حل کمک کند، بلکه می‌خواهد لبنان زیر فشار مشکلات و بحران‌های معیشتی باقی بماند تا لبنانی‌ها تسلیم شوند و به آنچه درباره مقاومت، تعیین مرزها، اسکان فلسطینی‌ها و دیگر مسائل مدنظر آمریکایی‌هاست تن در دهد.

وی ادامه داد: آنچه آمریکا از حضور خود در منطقه و در مسائل و امور منطقه از ایران گرفته تا لبنان به دنبال آن است، حفظ امنیت رژیم صهیونیستی در وهله اول است. 

وی تاکید کرد: اگر آمریکا صادق است و واقعاً می‌خواهد به لبنان کمک کند و مشکلات آن را حل کند، باید نفت لبنان را به لبنانی‌ها بسپارد و به نفع اسرائیلی‌ها کار نکند و از محاصره و فشار بر لبنان و کشورها دست بردارد.

دعموش تأکید کرد: آمریکا نتوانسته است به اهداف خود در لبنان دست پیدا کند و اگر برای تحمیل عناصر خود به پارلمان و تحمیل سیاست‌های خود بر لبنانی‌ها قمار می‌کند، دچار توهم است و شکست بیشتری خواهد خورد.

وی ادامه داد: آمریکا و اسرائیل با تصمیمات باطل علیه حزب الله که از سوی برخی کشورها به تحریک آنها گرفته می‌شود، تلاش می‌کنند خسارات خود را در لبنان و منطقه جبران کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مقابل اشغالگری و دفاع از کشورمان در مقابل جاه‌طلبی‌های اسرائیل و صهیونیست‌ها و در مقابل پروژه هژمونی آمریکا در منطقه‌مان پایدار خواهیم ماند. فلسطین آرمان اول و مقدس ما باقی خواهد ماند و اقدامات آمریکایی‌ها یا اروپایی‌ها و غیره ما را از ایستادن در کنار رزمندگان مقاومت در منطقه منصرف نخواهد کرد.

انتهای پیام