صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۸۵۰۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴

رئیس اتحادیه رادیو‌های اسلامی عربی ضمن تأکید بر حمایت از تولید آثاری در دفاع از آرمان فلسطین متعهد شد که دفتر نمایندگی این اتحادیه را در فلسطین افتتاح کند.

‏به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، عمرو اللیثی، رئیس اتحادیه رادیوهای عربی ـ اسلامی، متعهد شد که دفتر نمایندگی اتحادیه را در فلسطین افتتاح و از تولید آثاری که بیانگر آرمان فلسطین باشد، حمایت کند.

اللیثی با حضور در برنامه «بیت الکل» که از تلویزیون مصر، فلسطین، عراق و اردن پخش می‌شود، به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین گفت: ما برنامه‌هایی را تولید خواهیم کرد که از 57 شبکه عربی و اسلامی به زبان‌های مختلف پخش خواهد شد.

وی افزود: این اتحادیه در سال 1975 عمدتاً برای دفاع از آرمان فلسطین و در حمایت از مردم فلسطین تأسیس شد و بزرگترین اتحادیه رسانه‌ای در جهان است که شامل 57 کشور می‌شود.

اللیثی با بیان اینکه کشور فلسطین عضو دائمی شورای اجرایی اتحادیه رادیوهای عربی، اسلامی است و این امری ثابت و تغییر ناپذیر است، بر نقش رسانه‌های عربی و اسلامی برای تبیین اهمیت موضوع فلسطین و حمایت از آن برای نسل‌های جدید تأکید کرد.

اللیثی برنامه بیت الکل را تجربه‌ای متمایز برای یکپارچگی پخش برنامه‌ها در روز جهانی آرمان فلسطین توصیف کرد و گفت که این برنامه به جوانان عرب و مسلمان این پیام را می‌دهد که آرمان فلسطین به پایان نرسیده و قدس پایتخت ابدی کشور فلسطین است.

اتحادیه رادیوهای کشورهای اسلامی عربی در راستای تحقق اهداف سازمان همکاری اسلامی و با موافقت شرکت‌کنندگان ششمین کنفرانس وزرای خارجه کشورهای اسلامی در سال ۱۹۷۵ تأسیس شد.

مقر این اتحادیه در شهر جده عربستان است و این سازمان هیئت‌ها و نمایندگانی در کشورهای عضو دارد.

انتهای پیام