صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۰۶۰۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر بیان کرد:

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر با اشاره به اهمیت پژوهش و تأثیرات مثبت آن در امر آموزش گفت: پژوهش شریان حیاتی و پویایی تعلیم و تربیت است و براین اساس نهادینه کردن این اصل در مدرسه برای گرایش دانش آموزان به سمت فعالیت‌های پژوهشی باید تقویت شود.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیین تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر  با حضور علی موحدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، جمعی از فرهنگیان و دانش‌آموزان استان بوشهر امروز 22 آذرماه برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اهمیت فعالیت‌های پژوهشی گفت: پژوهش شریان حیاتی و پویایی تعلیم و تربیت است. براین اساس نهادینه کردن این اصل در مدرسه برای گرایش دانش‌آموزان به سمت فعالیت‌های پژوهشی و ارائه آموزش‌های پژوهش محور باید تقویت شود.

موحدی تأثیر پژوهش بر پیشرفت جامعه را شگرف برشمرد و افزود: جایگاه پژوهش در پیشرفت جامعه به اندازه‌ای اهمیت دارد که باید در دستور کار معلمان، مدیران مدرسه و مسئولان آموزش و پرورش با هدف گسترش و تقویت فرهنگ پژوهش‌محوری در میان آینده‌سازان ایران بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: برنامه‌های پژوهشی باید در سن پایین جامعه مورد توجه باشد تا کودکان و نوجوانان با چگونه فکر کردن و یافتن راه حل برای پاسخ به مسئله آشنایی پیدا کنند و همچنین پژوهش‌محوری در مدرسه موجب می‌شود تا دانش‌آموزان مهارت‌های تفکر همچون واکاوی تبیین مسائل و آزمون فرضیه‌ها را بیاموزند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امروز حرکت به سمت داشتن مدرسه‌های تراز انقلاب اسلامی به‌عنوان یک اصل معرفی شده و یکی از شاخص‌های این مدرسه‌ها پژوهش محوری و ارائه آموزش‌های مبتنی بر پژوهش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

موحدی به تأثیر پژوهش بر عمق‌یابی آموزش اشاره کرد و گفت: اگر به دنبال عمق، ریشه‌دار شدن و کارآمدی آموزش‌ها هستیم باید آموزش‌ها پژوهش محور باشد تا یادگیری بهتر و عمیق تر شود و همچنین باید توجه داشت که پژوهش یکی از مهمترین مؤلفه‌های توسعه و پیشرفت کشور است که جامعه را به سمت حرکت علمی سوق می‌دهد.

وی اضافه کرد: حاکم شدن فضای پرسش‌گری و جستجوگری در مدرسه‌ها از جمله مواردی است که آموزش و پرورش باید به آن توجه کند تا پژوهش محوری در بین دانش آموزان و حتی معلمان نهادینه شود. 

در این آیین از فرهنگیان و دانش آموزان پژوهشگر برگزیده استان بوشهر تقدیر شد.

 

انتهای پیام