صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۸۰۸۰
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
مدیرکل اوقاف هرمزگان:

مدیرکل اوقاف هرمزگان با اشاره به اینکه اهمیت مسئله افزایش جمعیت ریشه در جایگاه فرزندآوری در مکتب اسلام دارد، گفت: در آیات و روایات از فرزندان با تعابیری همچون ثمره فؤاد، قره عین، مایه خوشبختی، مایه ثواب و پاداش اخروی و رحمت و غفران الهی یاد شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین مهدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، در حاشیه دوره آموزشی تخصصی «رشد جمعیت و فرزندآوری» در حسینیه امامزاده سید مظفر بندرعباس، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: فرزندان از ارکان مهم خانواده محسوب شده و در آیات و روایات از فرزندان با تعابیری همچون ثمره فؤاد، قره عین، مایه خوشبختی، مایه ثواب و پاداش اخروی و رحمت و غفران الهی یاد شده است.

وی تصریح کرد: فرزند‌آوری امری مطلوب در دین مبین اسلام است و افزایش جمعیت صرفاً ابزاری برای تأمین قدرت سیاسی و اقتصادی جامعه و یا منافع مادی والدین نیست، بلکه ریشه در ارزش و جایگاه آن در مکتب اسلام دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان عنوان کرد: طبق فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) امروز باید نگران موضوع جمعیت باشیم و برگزاری این‌چنین دوره‌هایی نقش مهمی در اقناع افکار عمومی و مبارزه نرم با تبلیغات دشمن در خصوص رشد جمعیت دارد.

مهدیان در پایان یادآور شد: دوره آموزشی «رشد جمعیت و فرزندآوری» ویژه مبلغان و طلاب مستقر در بقاع متبرکه با حضور «حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول ساکی» محقق و استاد حوزه جمعیت و دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت و «حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین ندیمی» محقق و استاد حوزه و همچنین «حجت‌الاسلام هادی شفیع‌زاده» مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و به میزبانی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس برگزار شد‎.

انتهای پیام