صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۳۷۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به چهار ویژگی حضرت زینب(س) گفت: زینب کبری(س) در مواقع گوناگون مخصوصاً در مجلس ابن زیاد بدون توجه به قدرت ظاهری او روشنگری و حقایق را بیان کردند و به تعبیر رهبر انقلاب جهاد تبیین داشتند.

به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه بیان نکاتی کوتاه از آیات قرآن کریم و روایات حضرات معصومین(ع) با تسلیت شهادت بانوی صبر و استقامت حضرت زینب(س) اظهار کرد: در جلد 45 بحارالانوار صفحه 99 از امام سجاد(ع) در مورد حضرت زینب(س) آمده است: «أنتِ بِحَمدِ اللّه‏ِ عالِمَةٌ غَيرُ مُعَلَّمَةٍ، فَهِمَةٌ غَيرُ مُفهَّمَةٍ؛ تو، عالمى هستى كه نزد كسى تعليم نديدى و دانايى هستى كه نزد كسى نياموختى.» 

وی با بیان ویژگی‌های حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب(س) دارای علم الهی یعنی علم لدنی بودند. ما می‌دانیم برترین علم‌ها علمی است که مستقیماً از ذات الهی به شخص افاضه می‌شود و آن را اصطلاحاً علم لدنی می‌گویند و همان گونه که از قول امام سجاد(ع) بیان شد ایشان دارای چنین علمی بودند.

مدرسی صبر را از دیگر ویژگی‌های حضرت زینب(س) بیان کرد و گفت: یکی از بارزترین اوصاف انسان‌های کامل صبر و بردباری و آن هم در فراز و نشیب‌های سخت روزگار و تلخی‌های دوران هر انسانی است و حضرت زینب(س) از این جهت هم در اوج و کمال قرار داشتند. 

وی سومین ویژگی بارز انسان‌های وارسته را شجاعت و شهامت دانست و افزود: حضرت زینب در مواقع گوناگون مخصوصاً در مجلس ابن زیاد بدون توجه به قدرت ظاهری او روشنگری و حقایق را بیان کردند و به تعبیر رهبر انقلاب جهاد تبیین داشتند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: چهارمین ویژگی بارز انسان‌های شایسته و برجسته ولایت مداری است و زینب کبری که حضور هفت معصوم را درک و از پنج معصوم آل عبا کسب فیض کرده بود، ولایتمداری را از مادر خود آموخت و خود را سپر بلای امام زمان خود در زمان سیدالشهدا و امام زمان خود بعد از زمان سیدالشهدا قرار داد.

وی تصریح کرد: امیدواریم خداوند همه ما پیروان اهل بیت را محب و مدافع ارزش‌های آن بزرگوار و در مسیر این بانوی صبر و استقامت قرار دهد.

انتهای پیام