صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۳۴۵۳
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱

پیشکسوت قرآنی کشورمان در پیامی فرارسیدن سال نو را تبریک گفت و فصل بهار را معلم بسیار بزرگی دانست که درس‌های گوناگونی به بشر می‌دهد.

به گزارش ایکنا، عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان، در پیامی ویدئویی ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت، به درس‌هایی اشاره کرد که می‌توان از این اتفاق گرفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

سلام و درود فراوان بر شما مردم ارجمند ایران اسلامی و اعضای سرافراز جامعه محترم قرآنی،

دگر بار پیک بهار از راه رسید، سال نو شد، زمین نفس تازه کرد، برگ‌ها رنگ یافتند و گل‌ها خندان شدند.

این رویش دوباره طبیعت جلوه‌ای از قدرت و عظمت خداوند بزرگ است که در کتاب هستی، قرآن کریم، این‌گونه آمده است: «اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا»؛ ای مردم، بدانید و آگاه باشید که خداوند زمین را پس از مردن آن دوباره زنده می‌گرداند. در ادامه، این آیه شریفه همه انسان‌ها را به تفکر و تعقل و اندیشه در این تحول بزرگ طبیعی فراخوانده است.

شیخ اجل، سعدی علیه الرحمه با الهام از قرآن کریم چه زیبا فرموده‌اند: آفرینش همه تنبیه خداوند دل است / دل ندارد که ندارد به خداوند اقرار/ کوه و دریا و درختان همه در تسبیح‌اند / نه همه مستمعی فهم کند این اسرار

فصل بهار معلم بسیار بزرگی است و درس‌های گوناگونی به افراد بشر می‌دهد؛ درس زندگی، درس حیات مجدد، درس رویش،‌ درس سرسبزی و طراوت و نشاط و شادابی، درس تعقل و تفکر در آثار الهی و مهم‌تر از همه درس اندیشیدن به رستاخیز و روز قیامت و ملاقات با خداوند بزرگ و خالق جهان هستی. خوشا به حال کسانی که از این معلم بزرگ طبیعت درس بیاموزند.

با نهایت افتخار حلول سال نو و فرارسیدن بهار طبیعت را به محضر مبارک همه شما عزیزان به ویژه اعضای سرافراز جامعه قرآنی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و با آرزوی ظهور پرسرور منجی بزرگ جهان بشریت، حضرت ولیعصر(عج)، در سال جدید به حول و قوه الهی عزت و نصرت اسلام و مسلمین، عظمت و پیروزی و شادکامی ملت بزرگ ایران اسلامی و توفیق جامعه قرآنی را در انجام وظایف محول‌شده و خدمت صادقانه به محضر مقدس حضرت قرآن از درگاه خداوند بهارآفرین مسئلت ‌دارم.

و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین.»

انتهای پیام