صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۵۸۹۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی قرآنی به همت رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان در دانشگاه «کازگیو» این کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از قزاقستان؛ علی‌اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی ایران در قزاقستان به منظور رایزنی برای برگزاری این نمایشگاه و کارگاه قرآنی با خانم «زاکییوا شینار» رئیس دپارتمان روابط بین‌الملل دانشگاه کازگیو دیدار و گفت‌وگو کرد.

این نمایشگاه و کارگاه قرآنی قرار است فردا چهارشنبه، 21 اردیبهشت‌ماه در دانشگاه کازگیو برگزار شود و محسن ابراهیمی استاد و هنرمند خوشنویسی قرآنی اعزامی از اداره کل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در آن به ارائه آثار خود می‌پردازد.

طالبی‌متین در دیدار با زاکییوا شینار با اشاره به برگزاری سلسله نمایشگاه‌های خوشنویسی قرآنی در قزاقستان اظهار کرد: آثار محسن ابراهیمی تاکنون در برخی دانشگاه‌ها و مساجد قزاقستان به نمایش درآمده است و اکنون قرار است نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی آثار ایشان را در دانشگاه کازگیو برگزار کنیم.

وی افزود: باید از فرصت‌های پیش رو استفاده شود و با زمان‌بندی مناسب برنامه تعاملات دو سویه را برای یک سال آینده ترسیم کنیم.

در ادامه شینار زاکییوا رئیس دپارتمان بین‌الملل دانشگاه کازگیو ضمن معرفی این دانشگاه گفت: دانشگاه علوم انسانی و حقوق به نام کازگیو از ابتدای استقلال قزاقستان به عنوان مؤسسه تربیت حقوق‌دانان تأسیس شد و پس از تغییر شکل، اکنون دانشجویان را در چهار دانشکده علوم انسانی، دانشکده حقوق، دانشکده اقتصاد و دانشکده تجارت، در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تربیت می‌کند و مدارک تحصیلی این دانشگاه در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته می‌شود.

وی افزود: این دانشگاه با مؤسسات آموزشی کشورهای مختلف همکاری می‌کند و باشگاه دیپلماسی دانشگاه از سال 2014 فعال است و 25 کشور خارجی در آن عضویت دارند.

گفتنی است؛ دانشگاه علوم انسانی و حقوقی قزاقستان کازگیو 14 مارس 1994 براساس دستور شماره 1591 رئیس‌جمهور قزاقستان در خصوص تشکیل مؤسسه حقوقی دولتی قزاقستان و وزارت دادگستری این کشور تأسیس شد.

دانشگاه کازگیو در سال 2020 به عنوان دانشگاه برتر قزاقستان در رتبه بندی وزارت آموزش و علوم و اتاق بازرگانی ملی «آتامیکن» قزاقستان شناخته شده و سایت آن به نشانی https://kazguu.kz/en/ فعال است.

دانشگاه کازگیو بیش از 3000 دانشجو از جمله 180 دانشجوی خارجی، 95 شریک بین‌المللی و 16 باشگاه فرهنگی دانشجویی دارد.

انتهای پیام