وی ادامه داد: چندین موضوع هویت ایرانیان را شکل داده و با وجود اقوام مختلف و نژادهای مختلف، موضوع مهدویت و اعتقاد به آن این همافزایی و وحدت را بین اقوام مختلف ایجاد کرده است. فلسفه انتظار موضوع خاصی است که فرد منتظر به وضعیت موجود رضایت ندارد و منتظر اتفاقی است تا به وضعیت مطلوب برسد.
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم با بیان اینکه شیعه واقعی قرار و آرام ندارد و با رسیدن به مطلوب نهایی یعنی امام زمان(عج) به حلاوت و آرامش و سکون میرسد، افزود: در این جشنواره به دنبال این بودیم که نخبگان و منتظران واقعی ترغیب شوند تا آثار هنری، علمی و پژوهشی خود را عرضه کنند تا همگان در راستای موعودیاوری از آن بهره بگیرند. طبق محور اصلی سومین جشنواره، بخش هنری در قالب عکس و با محوریت اجتماعات مهدوی به خصوص اجتماعات جمکران و جشنهای خانگی و مناسک مهدوی و فضاسازی و پادکست نیز با محور عاشقانه با امام زمان(عج) بود و خلاصهسازی کتابها فراخوان شد.
وی با اشاره به اینکه در بخش شعر و قطعات ادبی و دلنوشتهها آثار ارزندهای به دبیرخانه رسید، گفت: اشعار انتقادی نسبت به خلأ حضور امام زمان(عج)، عدالتخواهی، امیدآفرینی از جمله محورهای بخش شعر و قطعات ادبی بود.
حیدری با اشاره به اینکه سومین جشنواره ملی مهدویت در سال 1400 مقارن با آغاز امامت امام زمان(عج) شروع به کار کرد و فراخوان در قالب پوستر، پیامک، تبلیغات خبری به مراکز آموزشی فرهنگی و عمومی ارائه شد، افزود: مسجد مقدس جمکران، مرکز مدیریت حوزههای علمیه، حوزه علمیه خواهران، جامعةالزهرا(س)، مرکز نخصصی مهدویت شورای شهر قم، شهرداری قم، حوزه هنری استان قم و سایر ارگانهای کشوری و استانی، جهاددانشگاهی واحد قم را همراهی کردند.
وی اضافه کرد: مسابقه کتابخوانی «شهدا الگوی منتظران» در دهه فجر برگزار شد که پنج نفر برگزیده شدند. همچنین دو هزار و 551 اثر در قالبهای مختلف از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسید که از آثار برگزیده در قالب نمایشگاه رونمایی میشود.
حیدری یادآور شد: نشستهای تخصصی و بررسی کتاب و نشست جریانهای انحرافی معاصر در حوزه مهدویت و سهشنبههای مهدوی بهعنوان برنامههای جانبی سومین جشنواره ملی مهدویت برگزار شد.
انتهای پیام