صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۱۰۵۸
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
در کارگروه مشترک سازمان پژوهش و اداره قرآن آموزش و پرورش مطرح شد؛

کارگروه مشترک سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی و اداره‌ کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به منظور بررسی راهکارهای انس بیشتر دانش آموزان با قرآن و آموزه های دینی با استفاده از محتوای کتاب های درسی، تشکیل شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در کارگروه مشترک سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی و اداره‌کل قرآن، عترت و نماز که با حضور مسئولان هر دو حوزه و برخی از صاحب‌نظران قرآنی برگزار شد، گفت: این کارگروه به منظور اجرای سیاست‌های تحول  در حوزه قرآن، عترت و نماز و ایجاد زمینه‌های هماهنگی، هم‌افزایی و هم‌فکری با استفاده از ظرفیت‌های دو مجموعه جهت تعمیق آموزه‌های قرآنی بین جامعه دانش‌آموزان و فرهنگیان تشکیل شده است.

وی افزود: اداره‌ کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش قصد دارد از مسیر تشکیل این کارگروه مشترک، زمینه‌های انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن و آموزه‌های دینی را با استفاده از محتوای کتاب‌های درسی در فعالیت‌های فوق برنامه فراهم سازد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای اینکه بتوانیم فعالیت‌های سه منشور نورانی  قرآن، عترت و نماز را در نهاد دانش‌آموزان نهادینه کنیم باید متون کتاب‌های درسی را محور فعالیت‌ها و برنامه‌های خود قراردهیم. لازمه آن ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف آموزش و پرورش است.

در پایان جلسه، حاضرین خواستار عضویت تعداد بیشتری از اعضای مجموعه کارشناسان سازمان پژوهش و معاونت پرورشی و فرهنگی در این کارگروه به منظور تقویت برنامه‌ها و افزایش هم‌افزایی شدند.

انتهای پیام