صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۷۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
سعیدرضا عاملی:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در یادداشتی ضمن محکوم کردن اهانت تعدادی افراد گرفتار به عناد و کفر به ساحت مقدس قرآن کریم تصریح کرد: اهانت به قرآن کریم، اهانت به حقیقت، درستی و راستی است.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن یادداشت سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محکومیت اهانت افراد گرفتار به عناد و کفر به ساحت مقدس قرآن کریم به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ – سوره صف-آیه ۲۸

اهانت تعدادی افراد گرفتار به عناد و کفر به ساحت مقدس قرآن کریم همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش، در مقابل مرکز امام علی(ع) در هامبورگ موجب تأسف است و به طور حتم ننگی بر جراید اعمال اهانت کنندگان است. اهانت به قرآن کریم، اهانت به همه کتب آسمانی و همه انبیای الهی و البته همه ارزش‌های جاودانه الهی است. اهانت به قرآن کریم، اهانت به حقیقت، درستی و راستی است که نتیجه جز خواری و ذلت برای اهانت کنندگان نخواهد داشت.

در زمانه‌ای که انسان معاصر سرگشته بدنبال معنویت می‌گردد و توجه به مبدأ هستی و رسولان الهی و کتب آسمانی بیش از پیش مورد توجه آحاد مردم جهان است، این اقدام شنیع بی‌احترامی به تمامی خداپرستان و آزادگان جهان، به ویژه مسلمانان و ساحت علم و کتاب مقدس و ترویج جهالت، نفرت پراکنی و خشونت‌های اجتماعی است. صلح و آرامش در گرو یاد خدای متعال است و هر امری که منشأ اهانت به خدای متعال باشد، منشأ خذلان و تاریکی است.

اینجانب ضمن محکومیت این اقدام پلید، از همه حق‌طلبان، علما و اهل انصاف، افراد و گروه‌هایی که اعتقاد به احترام به حقوق انسان و جامعه بزرگ موحدان دارند، همه مسلمانان از ملیت‌های مختلف و مقامات کشورهای اسلامی، درخواست می‌کنم اقدام دولت آلمان را که اجازه چنین گناه بزرگ و جسارتی را داده است و همچنین سکوت و عدم اقدام پلیس آلمان را به شدت محکوم نمایند و خواستار مجازات برای عاملان این اقدام نابخشودنی باشند.

سعیدرضا عاملی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی»

انتهای پیام