صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۹۱۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد به شورای امنیت اعلام کرد که هند مبارزه گروه‌های فعال در اقلیم کشمیر را که برای آزادی انجام می‌شود، سرکوب کرده و آنها را تروریستی توصیف می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از من المصدر، منیر اکرم، نماینده پاکستان در سازمان ملل گفت: حق تعیین سرنوشت حقی ذاتی است که به مردم کشمیر داده شده است.

وی این سخنان را در پاسخ به سخنرانی سفیر هند در سازمان ملل متحد در 9 آگوست مطرح کرد که درباره تهدیدهای مربوط به صلح و امنیت جهانی برگزار شده بو د.

روچرا کامبوی، نماینده دائم هند در سازمان ملل متحد، بارها ادعا کرده است که پاکستان - بدون نام بردن از این کشور - به گروه‌های تروریستی کمک می‌کند.

سفیر پاکستان در سازمان ملل با رد ادعاهای همتای هندی خود گفت که پاکستان خود قربانی تروریسم بوده و همچنان از سوی گروه‌های تروریستی مختلف مورد حمله قرار می‌گیرد.

وی گفت: بررسی اینکه چرا علی‌رغم استراتژی‌ها، سازوکارها و مداخلات جهانی تهدید تروریسم به‌ویژه در آسیا، آفریقا و جاهای دیگر افزایش یافته است و ریشه‌کن کردن آن بسیار دشوار است، مهم است.

سفیر پاکستان با انتقاد از سیاست‌های هند در قبال منطقه کشمیر گفت: هند تلاش کرده است تا مشروعیت موضوع کشمیر را تحریف کند و آن را به عنوان تروریسم نشان دهد. این کشور از قوانین «ضد تروریسم» سوء استفاده کند، قوانینی که برخلاف قوانین حقوق بشر و برای تداوم اشغال غیرقانونی جامو و کشمیر است.

انتهای پیام