صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۹۴۵۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۹
از فردا آغاز می‌شود؛

سی‌امین مسابقات سراسری قرآن «سلطان قابوس» عمان از فردا دوشنبه، 31 مردادماه با برگزاری مرحله مقدماتی در این کشور آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از omandaily.om، این مسابقات به همت مرکز عالی فرهنگ و علوم «سلطان قابوس» برگزار می‌شود و 2 هزار و 881 نفر از استان‌های مختلف عمان در آن شرکت می‌کنند.

تعداد مراکز شرکت‌کننده در این رقابت‌ها، 25 مرکز از استان‌های مختلف اعلام شده است و کمیته برگزاری مرحله مقدماتی رقابت‌ها، فعالیت خود را از استان «مُسَندَم» با مشارکت 56 شرکت‌کننده از بانوان و آقایان آغاز خواهد کرد.

تشویق شهروندان عمانی به حفظ قرآن و عمل به آموزه‌ها و دستورات قرآنی، تربیت نسلی قرآنی و آشنا به کتاب الهی، پرورش قاریانی توانمند و مسلط به قرائت قرآن و آماده‌کردن آنان برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن از اهداف برگزاری این رقابت خواهد بود.

حفظ کل قرآن، حفظ 24 جزء متوالی قرآن، حفظ 18 جزء متوالی، حفظ 12 جزء متوالی و حفظ 6 جزء متوالی(ویژه متولدین 2007 به بعد) از جمله رشته‌های این رقابت است و همچنین در این مسابقه، متولدین سال 2011 به بعد در رشته حفظ 4 جزء متوالی و متولدین 2014 و بالاتر نیز در رشته حفظ دو جزء متوالی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام