صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۰۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵

قاری زنجانی در مسابقات بین‌المللی قرآن در کشور کویت به همراه جمعی از فعالان قرآنی کشور حضور خواهند داشت.

به گزارش ایکنا از زنجان، بنابر اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان، علی غلام‌آزاد از زنجان در رشته حفظ کل، شجاع زویدات از خوزستان در رشته حفظ کل همراه با قرائات ده‌گانه، رضا رضایی از گیلان در رشته حفظ کل بخش شکوفه‌ها به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم کشور کویت اعزام خواهند شد.

فرایند انتخاب نمایندگان قرآنی جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در مسابقات مختلف بین‌المللی براساس شرایط و ضوابط کشور میزبان و همچنین براساس رتبه‌هایی که در مسابقات سراسری کسب کرده‌اند توسط مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان انجام می‌‌شود.

یکی از نکات حائز اهمیت در این دوره از مسابقات حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ و قرائات عشر است که می‌تواند زمینه خوبی برای بروز و ظهور استعداد قرآنیان در این حوزه باشد.

دهمین دوره این مسابقات سال ۹۸ برگزار شد و پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا مهرماه امسال توسط وزارت اوقاف و امور اسلامی کشور کویت برگزار می‌شود.

علی غلام‌آزاد سال گذشته در مسابقات سراسری قرآن‌کریم و نغمات دینی جمهوری اسلامی ایران که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شده بود موفق به کسب مقام اول کشور در رشته اذان شده بود و برای اولین بار در مسابقات سراسری قرآن‌کریم سال 1400پنج مقام کشوری نصیب استان زنجان شد که موفقیتی بی‌سابقه بود.

انتهای پیام