صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۴۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰

با هدف بهره‌مندی مناطق محروم و روستایی از خدمات کتابخانه‌های عمومی ویژه‌برنامه «سفر یار مهربان» در روستای اکبرآباد شهرستان سلسله برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، به‌همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سلسله ویژه‌برنامه «سفر یار مهربان» یک‌شنبه، 13 آذر با هدف بهره‌مندی مناطق محروم و روستایی از خدمات کتابخانه‌های عمومی با حضور سید سجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، علی یوسفوند، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سلسله، میثم زندیه‌شیرازی، معاون کتابخانه‌های عمومی لرستان، فرید امیری، فرمانده پایگاه بسیج شهید کرم‌وند، شهلا حسنوند، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سلسله و جمعی از دانش‌آموزان در روستای اکبرآباد شهرستان سلسله برگزار شد.

سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در حاشیه این مراسم با اشاره به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه، گفت: توسعه کتابخانه‌ها در مناطق محروم باعث کاهش فقر فرهنگی در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ کتابخوانی در همه مناطق و همه اقشار به‌ویژه مناطق روستایی محروم و جوانان بیشتر توسعه یابد، افزود: در زمان کنونی روحیه جهادی، هم‌افزایی، وحدت و انسجام بیشتر از هر چیز دیگری برای عبور از مشکلات و موانع تاثیر دارد.

راستخانه ادامه داد: به‌منظور بهره‌مندی همه اقشار از خدمات کتابخانه‌های عمومی با برنامه‌ریزی‌های قبلی کلیه دانش‌آموزان روستای اکبرآباد شهرستان سلسله به عضویت کتابخانه‌های عمومی درآمده و امروز اولین کتاب خود را به صورت امانت دریافت کردند.

وی اضافه کرد: آمادگی خود را به دستگاه‌های ذی‌ربط اعم از بخشداری‌ها و دهیاری‌ها، اداره‌کل اوقاف، امور مساجد و دفتر امور روستایی استانداری اعلام کرده‌ایم تا در صورت تأمین فضای مناسب در محیط روستا برای راه‌اندازی کتابخانه روستایی اقدام کنیم.

انتهای پیام