صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۵۹۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
حجت‌الاسلام محمد کارگر بیان کرد:

امام‌‌جمعه شهر آبدان گفت: مؤسسات قرآنی بشری و معراج شهر آبدان به همت مربیان مجرب توانسته است ۲۰ نفر از حافظ قرآن را تربیت کند که این مایه افتخار برای این بخش شهرستان دَیِر است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود کارگر، امام‌‌جمعه شهر آبدان شهرستان دَیِر، امروز ۱۹ آذرماه، در آیین معرفی و تجلیل از حافظان قرآن مؤسسات بشری و معراج این شهر، با اشاره به مطلب که قرآن خود را کتاب مبین خوانده است: «وَمَا عَلَّمْنَاهُ الشِّعْرَ وَمَا يَنْبَغِي لَهُ إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ وَقُرْآنٌ مُبِينٌ، و ما به او شعر نياموختيم و در خور وى نيست. اين سخن جز اندرز و قرآنى روشن نيست» و نیز: «طس تِلْكَ آيَاتُ الْقُرْآنِ وَكِتَابٍ مُبِينٍ، طاسين اين است آيات قرآن و آيات كتابى روشنگر است»، اظهارکرد: یعنی این کتاب در ذات خود حامل هیچ پرده و حجابی نیست و برای تدبرکنندگان بسیار روشنگر و شفاف بیان شده است. آنانی که با قلبی پاک و اندیشه‌ای محققانه و پرسشگر رو به سوی این کتاب آسمانی می‌آورند، به دلیل آن‌که، کتابی مبین است و آشکار، پاسخ سؤالشان را به سخاوت خواهد داد و نیز خود را «هَذَا بَيَانٌ لِلنَّاسِ وَ هُدًى وَ مَوْعِظَةٌ لِلْمُتَّقِينَ» در واقع کلام‌الله دارای بیانی برای مردم و موعظه‌ای برای متقین نامیده است.

امام‌‌جمعه شهر آبدان در ادامه افزود: از دیگر سو، این کتاب مقدس تأکید دارد جامع حقایق است یعنی هر آن‌چه را که بشر بتواند در باب آن اندیشه نموده از آن پرسش نماید و نیز هر آن‌چه مورد تحقیق و تتبعش باشد در قرآن کریم به‌عنوان کتاب آسمانی دین مبین اسلام ناب محمدی(ص) یافت خواهد کرد و پاسخ خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در بخش آبدان حافظان کل قرآن داریم، بیان کرد: مؤسسات قرآنی بشری و معراج شهر آبدان زیر نظر مدیریت آسیه ابراهیمی‌وقار و محمدحسن توشکان و مربیان مجرب توانسته است ۲۰ نفر از حافظ قرآن را تربیت کند که این مایه افتخار برای این بخش در شهرستان دَیِر است.

قرآن؛ دروازه بصیرت و دانایی
حجت‌الاسلام کارگر با تاکید بر این مطلب که حفظ قرآن کریم، تدبر و عمل به آیات کلام‌الله مجید تضمین کننده دروازه بصیرت و دانایی و زیر بنای همه کارهای فرهنگی و نیز خنثی کننده دسیسه خناسان است، عنوان کرد: متولیان فعالیت‌های قرآنی بایستی جامعه قرآنی شهر آبدان در فصل نخست و محور اصلی حمایت‌های مادی و معنوی خود قرار دهند تا شاهد رشد و افزایش بهره‌وری فرهنگی و قرآنی در این شهر باشیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان دَیِر ضمن با تاکید بر گسترش موقوفات قرآنی، خواستار شد: از خیران قرآنی تجلیل به عمل آید و در بحث توسعه و عمق‌بخشی فعالیت‌های قرآنی جا دارد که مردم و خیران قرآنی کمک‌رسان به این نوع برنامه‌ها و فعالیت‌های تربیتی باشند.

حجت‌الاسلام کارگر از شهردار، شورای اسلامی و دهیاران بخش آبدان خواست که بودجه‌های فرهنگی که در اختیار دارند در جهت اعتلای فرهنگ قرآنی و گسترش فعالیت‌های قرآن و عترت بر اساس یک مدیریت کارآمد و نتیجه‌بخش حمایت کنند.

برگزاری جلسات روضه‌های خانگی در روستاها
آسیه ابراهیمی‌وقار، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بشری شهر آبدان شهرستان دَیِر، در این جلسه، با اشاره به اینکه جلسات خانگی قرآنی و روضه‌های عترتی در روستاهای هم‌جوار زیر نظر این مؤسسه برگزار می‌شود، گفت: جلسات خانگی در دو بخش رشته‌های قرآنی و روضه‌های اهل‌بیتی زیر نظر مربیان مؤسسه بشری آبدان در روستای جاشَک با حضور آرزو سناسیری، در روستای لوحَک با حضور زهرا بیات و در روستای سَرمَستان با حضور حجت‌الاسلام دیده‌بان به‌صورت هفتگی برپا و برگزار می‌شود. و در این خصوص از حمایت‌های فرهنگی و آموزشی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی و اتحادیه مؤسسات قرآنی استان بوشهر تشکر و قدردانی می‌کنم.


امیرحسین مؤمنی

انتهای پیام