صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۰۳۳۸
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳

محمد هایف، نماینده پارلمان کویت با طرح سؤالی از وزیر آموزش‌ و پرورش این کشور، خواهان توضیح وی درباره تعلل در زمینه آموزش قرآن کریم در مرحله پیش‌دبستانی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجریده، محمد هایف، نماینده پارلمان کویت با طرح سؤالی از حمد العدوانی، وزیر آموزش‌ و پرورش و آموزش عالی، خواهان توضیح وی در زمینه تعلل در اجرای برنامه‌های آموزش قرآن کریم در مرحله پیش‌دبستانی شد.

وی با اشاره به پاسخ وزیر آموزش و پرورش این کشور مبنی بر اینکه هم‌اکنون در این مقطع برنامه‌های آموزش قرآن کریم وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به تأخیر موجود در آموزش قرآن کریم در مرحله پیش‌دبستانی خواهان روشنگری وزیر محترم آموزش‌وپرورش و آموزش عالی در موارد زیر و ارائه مدارک موجود در این زمینه هستم:

ـ رونوشت دستور وزیر مبنی بر لزوم آموزش قرآن کریم در مرحله پیش‌دبستانی با ذکر تاریخ اجرای این دستور.

ـ رونوشت برنامه درسی کاربردی تدریس درس قرآن کریم در مرحله پیش‌دبستانی حاوی محتوای دوره، روش تدریس و تعداد کلاس‌های اختصاص یافته به آن در هر مرحله.

ـ گزارشی از تعداد مربیان متولی تدریس موضوع، تخصص آنها، ناظران فنی تدریس قرآن کریم در مراکز پیش‌دبستانی در هر منطقه آموزشی و تاریخ اجرای برنامه آموزشی.

ـ رونوشت ارزشیابی نتایج تدریس دوره و تأثیر آن بر کودکان در صورت وجود.

 ـ رونوشت گزارش کمیته‌های فنی تخصصی وزارت آموزش‌ و پرورش که مسئولیت تدوین برنامه درسی قرآن کریم را برعهده داشته‌اند.

 ـ گزارشی درباره روش انتخاب مربیان قرآن کریم در مراکز پیش‌دبستانی.

پارلمان کویت چندی پیش برنامه تدریس قرآن کریم در تمام مراحل تحصیل تا انتهای دوره متوسطه را نیز مطرح کرده بود.

انتهای پیام