صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۴۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

استان ارزروم در شمال شرق ترکیه شاهد برگزاری جشن باشکوه فارغ‌التحصیلی 1001 حافظ قرآن کریم بود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری ترکیه، این مراسم که در سالن ورزشی سرپوشیده مرکزی ارزروم در منطقه یاقوتیه برگزار شد، با حضور بسیاری از شهروندان با تلاوت قرآن کریم آغاز شد.

در این جشن فارغ‌التحصیلی که از سوی دارالافتاء استان ارزروم برگزار شد، فاتح کورت حضور مدیرکل انتشارات امور دینی ترکیه، حافظ عثمان شاهین، رئیس شورای تطبیق و تلاوت نسخ قرآن کریم، رستم جان، مفتی این استان و تعدادی دیگر از مقامات محلی و استانی حضور داشتند.

کورت پس از ایراد سخنرانی افتتاحیه در این مراسم با اشاره به اهمیت حفظ قرآن کریم در ترکیه گفت: ما فرزندان ملتی هستیم که به قرآن و خدمت به آن عشق می‌ورزیم. وی افزود: ارتباط ملت ما با قرآن کریم همیشه قوی و بااهمیت بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 2022، حدود 12 هزار و 500 نفر قادر به حفظ قرآن کریم شده‌اند، تصریح کرد: این تعداد از زمان تأسیس جمهوری در ترکیه تاکنون بیشترین بوده است.

وی با بیان اینکه «قرآن کریم نظامی برای زندگی است که از جانب خداوند فرستاده شده است»، تأکید کرد: قرآن تنها وسیله‌ای است که انسان را به حقیقت می‌رساند.

کورت در ادامه افزود: بزرگ‌ترین نعمتی که انسان در این دنیا می‌تواند به دست آورد، حفظ قرآن کریم است. خداوند متعال می‌تواند امور بسیاری را به انسان بسپارد، اما هنگامی که او را امانت‌دار کلام الهی قرار می‌دهد، افتخاری بزرگ نصیب وی کرده است.

این مراسم با توزیع گواهی حفظ قرآن کریم و هدایای ویژه‌ای برای دختران و پسران حافظ قرآن به پایان رسید.

انتهای پیام