صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۹۰۳۸
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹

به مناسبت گرامیداشت دهه فجر امروز، 12 بهمن‌ماه زنگ انقلاب با حضور مسئولان استان در دبیرستان شاهد خرم‌آباد نواخته شد.

به گزارش ایکنا از لرستان، همزمان با ورود تاریخی بنیادنگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) زنگ انقلاب امروز، 12 بهمن‌ماه با حضور مسئولان استان در دبیرستان شاهد خرم‌آباد نواخته شد.

در این مراسم، رضا عزتی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: هر انقلابی در دنیا ظهور پیدا می‌کند بدون شک دارای شاخصه و ویژگی‌هایی است و انقلاب اسلامی نیز مستثنی از این ویژگی‌ها نیست اما امروز انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی به یکی از ابرقدرت‌های دنیا تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه به فرموده امام راحل نخستین ویژگی انقلاب اسلامی، ایمان و خداباوری در تار و پود ملت ایران بوده است ادامه داد: وحدت کلمه بین آحاد ملت، دومین ویژگی انقلاب اسلامی بود که سبب پیروزی انقلاب شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی، فرهنگی است، اضافه کرد: اسلامی بودن چهارمین ویژگی انقلاب اسلامی است که حرکتی بنیادین و تحققی در اوضاع سیاسی جامعه ایران به وجود آورد.

عزتی گفت: پیشرفت انقلاب با حفظ روحیه انقلاب امکان‌پذیر بود چراکه هرجا این روحیه حاکم شود پیشرفت حادث خواهد شد و امروز که همه داعیه روحیه انقلابی داریم در برابر مردم و نظام وظیفه‌ای سنگین داریم.

وی افزود: افزایش بینش سیاسی مردم از دیگر دستاوردهای انقلاب است که امروز شاهد افزایش آگاهی‌ها و تقویت بینش سیاسی جامعه هستیم، همچنین استقلال سیاسی و جایگاه سیاسی زن از دیگر ثمرات انقلاب به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: امروز زنان جمهوری اسلامی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند و در عرصه‌های مختلف و پست‌های کلیدی حضور دارند و افتخار می‌آفریند.

فرهاد زیویار، استاندار لرستان نیز در این مراسم با بیان اینکه ۱۲ بهمن‌ماه یوم الله است، گفت: آنجایی که افراد، جوامع و انسان‌ها با اعتقاد راسخ کارهای بزرگی با کمترین امکانات انجام می‌دهند ایام‌الله است و زنگ پیروزی انقلاب اسلامی در همین روز به صدا درآمد چراکه طومار یک رژیم به ظاهر قدرتمند و تا دندان مسلح را در هم پیچید.

وی افزود: انقلاب اسلامی به پشتوانه ده‌ها میلیارد دلار، نیروهای مسلح و قوای نظامی به نتیجه نرسید بلکه به پشتوانه همراهی و هم قدمی ملت بزرگ ایران با به‌کارگیری کمترین خشونتی به ثمر نشست و زمانی که پیروز شد صدها کتاب در مورد آن نوشته شد به حدی که معادلات منطقه‌ای و جهانی را بهم ریخت چراکه ماحصل دو قرن مبارزه مردم ایران علیه استبداد و استعمار بود.

زیویار ادامه داد: مردم ایران، انقلاب اسلامی را با رهبری ابرمردی بزرگ انجام دادند و طی ۴۰ سال که تحت فشار بزرگ‌ترین تحریم‌ها و فتنه‌ها قرار گرفته ولی از پای در نیامده و نظام سلطه را دچار مسئله کرده‌اند.

وی با اشاره به جنگ جهانی ترکیبی علیه ایران، گفت: این جنگ، بار دیگر ایران را برای مردم منطقه تبدیل به الگو کرده است چراکه ملت با دست خالی و بدون تجهیزات مقابل توطئه‌ها ایستاده‌اند و نتوانستن را با رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی تبدیل به توانستن کردند.

استاندار لرستان ادامه داد: اکنون مقام معظم رهبری نیز، انقلاب اسلامی را با رهنمودهای روشنگرانه در گذرهای متفاوت به سرمنزل سلامت رسانده است درحالی‌که استعدادهای اقتصادی، فرهنگی، علمی و دانشمندان هسته‌ای مورد هجمه قرار گرفته است و تلاش می‌شود علم و اقتدار ملت ایران مورد هدف قرار گیرد.

زیویار با بیان اینکه هجمه بسیار سنگین بوده اما تا پیروزی نهایی راه زیادی باقی نمانده است اما دشمن هم اکنون از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کند، اظهار کرد: در جنگ ترکیبی بیش از ۴۰ کشور در کنار هم قرار گرفتند تا ایران را از پای درآورند ولی مردم، برخلاف مشکلات اساسی در معاش و زندگی، کنار نظام باقی ماندند و باید نسبت به داشته‌ها و ظرفیت‌ها دقت داشته باشیم.

 

انتهای پیام