صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۹۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
معاون مفتی روسیه:

معاون مفتی روسیه با تأکید بر حمایت کشورش از همزیستی مسالمت‌آمیز بین پیروان ادیان گفت: قرآن‌سوزی در راستای طرح ساخته و پرداخته‌شده اسلام هراسی غربی‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک، شیخ روشان عباسوف، معاون اول شورای مفتیان روسیه طی سخنانی در مراسم بزرگداشت سالگرد روز جهانی «برادری انسانی» ضمن تأکید بر لزوم توجه بیشتر به موضوع همزیستی و برادری بین پیروان همه ادیان گفت: روسیه تجربیات مهمی در احترام به دین اسلام دارد و جشن بزرگی را به مناسبت یک هزار و صدمین سالروز ورود اسلام به کشورمان ترتیب داده‌ایم.

وی با اشاره به وجود تعداد زیاد اقوام و ادیان مختلف در روسیه گفت: تاریخ روسیه در هیچ برهه‌ای جنگ یا فتنه بر سر دین را به خود ندیده است؛ بلکه آنچه روسیه را متمایز کرده حمایت این کشور از همزیستی مسالمت‌آمیز بین پیروان همه ادیان و طوائف است .

این شخصیت دینی در روسیه با اشاره به اینکه همه ما از آدم و حوا و پدر و مادر واحدی خلق شده‌ایم، گفت: ما باید یکدیگر را دوست بداریم و در این راه با یکدیگر همکاری داشته باشیم؛ همان طور که خداوند در قرآن کریم، آیه 2 سوره مائده می‌فرماید: وَ تَعَاوَنُوا عَلَى‌ الْبِرِّ وَ التَّقْوَى‌ وَ لاَ تَعَاوَنُوا عَلَى‌ الْإِثْمِ‌ وَ الْعُدْوَانِ‌ (باید با یکدیگر در نیکوکاری و تقوا کمک کنید نه بر گناه و ستمکاری).

وی همچنین از تلاش دو کشور روسیه و امارات برای امضای توافقی درباره تحکیم رابطه انسانی با مسلمانان کشورهای عربی و برپایی نمایشگاهی به منظور شناسایی عادات و رسوم مسلمانان در روسیه خبر داد.

عباسوف درباره جرم آتش زدن قرآن کریم در سوئد و اقدامات تحریک آمیز غربی‌ها علیه مسلمانان گفت: این غرب است که اسلام هراسی را ساخته و پرداخته و آن را گسترش داد و امروز هم نسخه‌ای از قرآن کریم را آتش می‌زنند و احساسات همه مسلمانان را جریحه‌دار می‌کنند.

وی همچنین گفت که سفارتخانه‌های امارات در سراسر جهان برنامه‌ای را به مناسبت روز برادر انسانی برگزار خواهند کرد تا به جهان نشان دهند که دین اسلام افراطی نیست؛ بلکه دین صلح است.

سفارت امارات در روسیه روز چهارشنبه مراسمی را برای بزرگداشت سالگرد روز جهانی «برادری انسانی» برگزار کرد؛ مجمع عمومی سازمان ملل متحد دو سال پیش به ابتکار امارات و چند کشور عربی دیگر چهارم فوریه را تحت این عنوان نامگذاری کرد.

انتهای پیام