صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۹۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
امیر واحدی:

فرمانده نیروی هوایی ارتش در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: نیروی هوایی بعد از جنگ تحمیلی تولدی دوباره یافته و امروز در خودکفایی تولید تجهیزات به بلوغ رسیده و تحریم‌ها، دانش و تخصص متخصصان این نیرو را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، امیر سرتیپ حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش امروز 14 بهمن، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر گفت: هرقدر از زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی می‌گذارد به اهمیت انقلاب اسلامی پی می‌بریم. انقلاب اسلامی در مقابله با استکبار نقش مهمی داشته و با وجود اینکه بعضی آن را جریانی زودگذر می‌پنداشتند اما نسخه جدیدی از مناسبات اجتماعی را ارائه داد.

وی افزود: انقلاب اسلامی نسخه‌ای بی‌بدیل در مقابله با استکبار را ارائه کرد و آن نسخه مقاومت است. این انقلاب بسترهای شکست‌ رژیم صهیونیستی را فراهم آورده و نقش مهمی در حرکت‌های آزادی‌خواهانه جهان و شکست‌های آمریکا در منطقه داشته است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: دشمن تمام ابزارهای خود را علیه انقلاب اسلامی بکار گرفته که جنگ ترکیبی یکی از این ابزارهاست. در جنگ ترکیبی دشمن به دنبال تقویت جبهه تزویر است و اینکه جنگ نرم را به عنوان مهمترین جنبه‌های جنگ ترکیبی بکار گرفته است. بنا به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن باید جهاد تبیین را مدنظر قرار داد.

واحدی با اشاره به نقش نیروی هوایی ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در زمان انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب، نیروی هوایی نقش مهمی در پیروزی انقلاب و پیروزی در جنگ تحمیلی برعهده داشت، به طوری که اجازه نداد دشمن به اهدافش دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش به اقتدار نظامی دست یافته است، گفت: شرکت در رزمایش‌های مختلف، روزآمدسازی هواپیماهای با سرنشین یا بدون سرنشین، ساخت تسلیحات نقطه‎زن، به بلوغ رسیدن در حوزه‌های مختلف نظامی، طراحی و ساخت انواع هواپیماهای شکاری و نگاهداری هواپیماها و توان اداره صحنه نبرد و انجام فرماندهی کنترل متمرکز از جنبه‌های اقتدار نیروی هوایی ارتش هستند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش بیان کرد: نیروی هوایی در زمان امدادرسانی به مردم زلزله‌زده و سیل‌زده نقش بی‌بدیلی داشته است و این نشان می‌دهد ارتش فدای ملت است. نهاجا تحریم‌ها را بی‌اثر ساخته و نشان داده است که تحریم تأثیری بر اراده ارتش ندارد. همچنین در زمان فراگیری بیماری منحوس کرونا فرزندان ملت در نیروی هوایی تمام توان خود را بکار گرفتند با این بیماری مقابله کنند.

واحدی افزود: نیروی هوایی در پشتیبانی از جبهه مقاومت و در دفاع از حرم اهل بیت(ع) کارنامه درخشانی دارد، به‌گونه‌ای که سیدالشهدای مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمودند حماسه خلبانان در دفاع از حرم کمتر از مدافعان زمینی حرم نبود.

وی گفت: اگر دیروز با انقلاب اسلامی حرکتی آغاز شد و تغییرات سیاسی را شکل داد، امروز نگرانی غرب این است که این حرکت به چالش تمدنی تبدیل شود؛ جوانان موتور پیشران این حرکت تمدن‌ساز هستند و باید خود را برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) و تشکیل تمدن بزرگ اسلامی آماده سازند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش بیان کرد: نیروی هوایی ارتش نقش بسزایی در حوزه بازدارندگی دارد و در سطح نیروهای مسلح کشور توانسته در حوزه بازدارندگی به بهترین شکل ممکن عمل کند. نیروی هوایی بعد از جنگ تحمیلی تولدی دوباره یافته و امروز در خودکفایی تولید تجهیزات به بلوغ رسیده و تحریم‌ها، دانش و تخصص متخصصان این نیرو را افزایش داده است که در زمینه طراحی و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و شکاری و نگاهداری و روزآمدسازی آنها کاملاً نمایان است.

واحدی تأکید کرد: امروز نیروی هوایی ارتش در اداره صحنه نبرد با بکار گرفتن راهبرد مشترک عملکرد خوبی داشته و این کار را با فرماندهی کنترل متمرکز هواپیماهای بدون سرنشین و با سرنشین انجام می‌دهد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان گفت: موفقیت‌های نیروی هوایی ارتش محصول شعار ما می‌توانیم و اعتماد عموم مردم است.

انتهای پیام