صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۴۶۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

امارات از طرح سراسری با عنوان خصائص مساجد استاندارد رونمایی کرده که با هدف بهبود خدمات‌رسانی مساجد در زمینه‌های مختلف به اجرا درآمده است.

به گزارش ایکنا به نقل از البیان، اداره کل امور اسلامی و اوقاف امارات اعلام کرد که به عنوان بخشی از ابتکارات خود برای راه‌اندازی پروژه‌هایی که به تحقق آرمان‌های دولت این کشور کمک می‌کند و تأثیر مثبتی بر جامعه و بخش‌های مختلف دارد، پروژه «مساجد استاندارد؛ کیفیت - ایمنی – تمدن» را به اجرا گذاشته است.

در بیانیه این اداره آمده است: این طرح در چارچوب چشم‌انداز راهبردی دولت امارات برای ارتقای مساجد و رسالت فرهنگی آنها و در راستای چشم انداز «ما امارات 2031 هستیم»، اجرا می‌شود.

اداره امور اسلامی و اوقاف امارات تأکید کرد که طرح مساجد استاندارد یک طرح تحول‌آفرین شمرده می‌شود و در راستای توافقنامه‌های بین مقامات دولت فدرال امارات در سال 2022 اجرا خواهد شد که مورد حمایت شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس این کشور قرار دارد‌.

این اداره افزود: هدف از تدارک این طرح، تشکیل یک نظام جامع برای ارتقای کیفیت ملزومات و خدمات همه مساجد، نمازخانه‌ها و اماکن اقامه نماز جماعت در همه امیرنشین‌های این کشور است که مورد نظارت اداره کل امور اسلامی قرار دارد.

در این بیانیه همچنین آمده است:  اتخاذ یک سیستم مدیریت کیفیت مساجد ضمن کمک به بهبود عملکرد کلی مساجد، زمینه مناسبی برای توسعه پایدار فراهم می‌کند.

اداره کل امور اسلامی امارات تأکید کرد که الزامات قانونی و نظارتی لازم الاجرا برای این پروژه به طور مستمر در راستای رسیدگی کامل و همه جانبه به مساجد پیاده خواهد شد.

انتهای پیام