صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۴۶۳۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
رئیس مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت المصطفی:

حجت‌الاسلام احمدی میانجی گفت: قریب به ۴۵ سال است که از عمر انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد و غرب در جستجوی پرسشی برای چگونگی تحقق انقلاب در ایران اسلامی به رهبری امام خمینی(ع) است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود احمدی میانجی، رئیس مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی العالمیه، عصر امروز، ۱۷ خرداد در آیین افتتاح دوره آموزش‌های کوتاه مدت ویژه اساتید و مدیران مراکز علمی افغانستان ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: ایران و افغانستان همسایه، برادر، هم‌نژاد و دارای تاریخ مشترک هستند، افغانستان آباد، امن و ثروتمند از جهت اقتصادی و امنیتی به نفع ایران است. اگر ثبات و امنیت باشد، ثروت هم تولید می‌شود.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه افزود: یکی از موضوعات جامعه‌شناسی این است که آیا مذهب، دین، جغرافیا و زبان می‌توانند هویت‌ساز باشند؟ قبل از انقلاب اسلامی، آمریکا و اسرائیل در ایران نیرو و پایگاه داشتند لذا برای غرب سؤال است که چطور انقلاب محقق شد.

وی ادامه داد: در ایران عده‌ای به دنبال قوم‌گرایی، پان شیعیزم، عده‌ای دنبال ملی‌گرایی و ناسیونالیزم ایرانی و عده‌ای در ایران و خارج از آن پیگیر ایران بزرگ قدیم بودند، اما امام خمینی(ره) علیه این استراتژی و تفکر ایستادگی کرد و راهبرد اسلام و حمایت از مستضعفین را مدنظر قرار دادند.

رئیس مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی با اشاره به بیت معروف «بنی آدم اعضای یکدیگرند.»، بیان کرد: به صراحت عرض می‌کنم که تجربه نشان داده، تقابل شیعه و اهل‌سنت نتیجه‌ای ندارد و باید به عقاید و حقوق شهروندی یکدیگر احترام گذاشته، با یکدیگر همزیستی مسالمت‌آمیز و هم‌افزایی داشته باشند و یکدیگر را تقویت کنند.

انتهای پیام