وی افزود: این مکان برای زائرانی است که نیازمند این مسکن و مأوی و سایهبان و محل آرامش و آسایش هستند؛ برای مهمانان مقبره امام رضا(ع) است همچنین اینکه بگوییم این مخارج برای فقرا هزینه شود الان هم فقرا از آن بهره میبرند زیرا در گوشه و کنار این بارگاهها و مقابر استراحت کرده و شبانهروز باز است و تلاش هم میشود تا از مهمانسرا هم به آنان برسد.
رستمنژاد با بیان اینکه انسان به زیارت و مقابر مطهر میرود تا آموزش و تعلیم ببیند و تربیت شود، اظهار کرد: زیارت برای تأسی و اقتدا به امام و یادگیری سیره امام(ع) است و ائمه(ع) در اطعام طعام به مسکین و فقرا و یتیمان پیشتاز بودند و افراد در زیارت رقت قلب پیدا میکنند تا خیرات آنان بیشتر شود و اطعام کنند.
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اتفاقاً افزایش نذورات و هدایا و انفاقها توسط زائران در همین اماکن مقدسه شکل میگیرد و روح افراد در این اماکن تحت تأثیر قرار گرفته و سبب میشود تا دست به جیب ببرند و از حالت بخل و شح نفس دور شوند.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آیا اهل بیت(ع) برای پدرانشان این کار را کردهاند؟ اضافه کرد: بله در حد خودش بوده است؛ امام مجتبی(ع) در خانه عقیل دفن شد و از همان ابتدا در یک بارگاه دفن شدند و پیامبر(ص) در خانه خودشان دفن شدند تا سایهبان داشته باشند و الان هم قبر شریف ایشان در همان مکان است که حالت رواق و سایهبان دارد لذا این مسئله هم منابع روایی و تاریخی دارد و هم مورد رضایت خداوند و اهل بیت(ع) است.
انتهای پیام