صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۳۲۵۵۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
در پستی منتشر شد

حجت‌الاسلام احمدحسین شریفی در پستی با عنوان «الزامات تبلیغ عملی و زیست مشترک» این مسئله را نیازمند آگاهی و مهارت‌های خاص دانست.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم و عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در پستی با عنوان «الزامات تبلیغ عملی و زیست مشترک» در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی داخلی نوشت:

تبلیغ عملی و به شکل «زیست مشترک» با مردم به هدف راهبری آنان به سوی آموزه‌های اسلامی و «تعمیق بینش‌ها» و «جهت‌دهی به گرایش‌ها» و «تصحیح کنش‌ها»‌ی آنان، نیازمند آگاهی‌ها و مهارت‌های خاصی است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: دین‌شناسی، مردم‌شناسی، مخاطب‌شناسی، تقویت هوش هیجانی، قدرت و توان مدارا با مردم، ثبات و استقرار شخصیت و استحکام ارزش‌ها و تاب‌آوری در برابر ناملایمات.

اگر یک مبلغ دینی از چنین آگاهی‌ها و مهارت‌هایی برخوردار نباشد ممکن است؛ به جای جذب مردم به سوی دین، خود جذب فرهنگ غیردینی عامه شود و یا به هنگام مواجهه با ناملایمات، کنترل خود را از دست داده و رفتار او ضد تبلیغ شود.

انتهای پیام