صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۹۳۰۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۲
خسرو باقری نوشت:

استاد تمام فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران در صفحه شخصی خود به آموزه تربیتی جنگ دوازده‌ روزه اسرائیل و ایران پرداخت.

به گزارش ایکنا؛ خسرو باقری، استاد تمام فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران در کانال شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی، پستی با عنوان «آموزه تربیتی جنگ دوازده‌ روزه اسرائیل و ایران» را منتشر کرد.

در این پست آمده است؛ ناکامی دشمن در نیل به اهدافش، از جمله در گرو دو عنصر بود: نخست، موشک‌هایی که، چون شهاب ثاقب از لایه‌های دفاعی گذشتند و زمین دشمن را سوختند و دو دیگر، شعور تاریخی مردمان این دیار که پهنه زمان را درنوردیدند و لایه‌های هویتی خود را به هم دوختند. 

این دومین عنصر، درسی به ما آموخت که می‌سزد آن را در مراکز آموزشی به بحث و فحص بگذاریم و نسل‌های آتی را با آن بپروریم. شکاف هویتی، زخمی است که از دیر زمان، بر پیکر تاریخ ایران خون‌چکان بوده است. اسلامیت و ایرانیت، در دو سوی این شکاف هویتی لانه کرده و هر زمان، با تورم یکی، دیگری به حاشیه رانده شده و بنیه مردمان را به تحلیل برده است. 

رمز بزرگ پیروزی در این جنگ، غلبه بر این شکاف هویتی بود. ایران با همه موجودیتش، یکپارچه شد و فرهنگ باستانی و فرهنگ اسلامی، چون تار و پودی در هم تنیدند و حیات ملت را بازخریدند. 

اکنون بر معلمان، کتاب‌ها و گفت‌و‌گو‌های کلاسی است که این درس را هزارباره به بحث بگذارند و از این میثاق نوظهور نگذرند و مجالی برای بازگشایی زخم دیرین نگذارند.

انتهای پیام