صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۱۹۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۰

محمود الطوخی، قاری برجسته مصر نسخه‌ای از قرآن مرتل با صوت خود را به رادیو قرآن کویت اهدا کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از فیتو، استاد الطوخی در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت: از خدا می‌خواهم که اعمال نیک من و شما را بپذیرد و قرآن کریم را در روز قیامت شفیع من و شما قرار دهد. رادیو قرآن در کویت درخواست قرآن مرتل با صدای من را داشت، آن را برای رضای خداوند متعال به آنها تقدیم کردم.

وی افزود: این قرآن مرتل را به عزیزانم در رادیو قرآن کویت اهدا می‌کنم تا در اختیار آنان و شنوندگان این رادیو در هر جایی قرار بگیرد.

الطوخی ادامه داد: این را تنها برای رضای خدا و بدون انتظار دریافت پاداش مالی تقدیم می‌کنم و امیدوارم خداوند در آن خیر و برکت قرار دهد و صدقه‌ای جاری به نفع من و مسلمانان باشد.

وی پیش از این به فیتو اعلام کرده بود: افت وضعیت تلاوت در سال‌های اخیر دلایل و عوامل زیادی دارد که ـ به گفته وی ـ برجسته‌ترین و مهم‌‌ترین آنها مخاطبانی هستند که اجرای بی‌کیفیت و بازاری را می‌پذیرند و حتی آن را مطالبه و برای چنین اجرایی اصرار می‌کنند. قاری‌ای که خواسته آنها را برآورده می‌کند، به آسمان‌ها ارتقا می‌یابد، در حالی که از قاری متعهد و خداترس رویگردان می‌شود. این یک معادله و پارادوکس عجیب و یک تقسیم‌بندی ناعادلانه است.

وی افزود: خیمه‌های عزاداری نیز همه چیز را خراب کرده‌اند و از طریق پلتفرم‌های فضای الکترونیکی، تصویر بدی از مصر ارائه می‌دهند.

الطوخی تأکید کرد: طرف دیگر مسئول این فاجعه، دلالان مراسم تشییع جنازه هستند که بازار قاریان را کنترل می‌کنند. آنها حتی ممکن است استانی را به روی یک قاری ببندند و آن را به روی دیگری باز کنند، البته تا زمانی که او مطابق خواسته‌ها، دستورات و شرایط مالی آنها عمل کند.

وی افزود: دلالان مراسم تشییع جنازه بیشترین مسئولیت را در نابودی مکتب تلاوت قرآن مصر و فساد روابط بین قاریان دارند. تصور کنید، برخی از آنها حتی با خانواده متوفی در حالی که در حال مرگ است، توافق می‌کنند که کدام قاری در مراسم تشییع جنازه اجرا کند و سپس درآمد این کار را با قاریان تقسیم می‌کنند. آنها به یک مافیای بدنام تبدیل شده‌اند و من در پیشگاه خدا از آنها، از معامله با آنها و از هر کسی که با آنها معامله می‌کند تا روز قیامت تبری می‌جویم.

به گفته‌ او، دلیل سوم، فقدان مدارس سنتی قرآن (مکتبخانه‌های قرآنی) از روستاهاست. وی افزود: بیشتر قاریان بزرگ گذشته از مکتبخانه‌های روستایی فارغ‌التحصیل شده‌اند که اساتید آنها علاوه بر بهره‌مندی از دریای دانش قرآنی، به قاطعیت و سخت‌گیری معروف بودند.

الطوخی ادامه داد: نباید به سیستم دانشگاهی تکیه کرد زیرا این سیستم بر پایه‌ عشق به قرآن کریم نیست، بلکه بر یادگیری طوطی‌وار و حفظ اجباری استوار است.

وی در پایان گفت: دلیل چهارم اتحادیه حافظان و قاریان قرآن و رادیو قرآن مصر هستند که هر دو به شدت مقصرند، زیرا تأیید یک قاری با سبک بازاری، جرمی نابخشودنی در حق قرآن کریم است.

انتهای پیام