وی افزود: در سالروز جهانی معلولان مدارس ۶ کلاسه مشهد مقدس، ۳ کلاسه قوچان، ۶ کلاسه اوتیسم قوچان، ۶ کلاسه نیشابور، ۳ کلاسه چناران همگی دراستان خراسان رضوی به همراه مدرسه ۱۲ کلاسه شیروان در خراسان شمالی و ۳ کلاسه هامون در سیستان و بلوچستان و ۲ سالن ورزشی در شیروان خراسان شمالی و شهرستان زابل در سیستان و بلوچستان به دانش آموزان عزیز دارای نیازهای ویژه تحویل شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر رویکرد عدالتمحور و انساندوستانه سازمان در توسعه فضاهای آموزشی افزود: تمامی مدارس احداثی جدید بهگونهای طراحی و اجرا میشود که شرایط تحصیل دانشآموزان دارای نیازهای ویژه در کنار سایر دانشآموزان، به شکل کاملاً استاندارد و مناسب فراهم باشد. این موضوع یکی از اصول قطعی ما در طراحی فضاهای آموزشی آیندهنگر و فراگیر است.
رئیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به اهمیت فراهم کردن زیرساختهای مناسبسازیشده برای این گروه از دانشآموزان بیان کرد: ایجاد کلاسهای درس تخصصی، مسیرهای دسترسی مناسب، فضاهای توانبخشی و سالنهای ورزشی استاندارد، نقشی مهم در ارتقای کیفیت یادگیری و رشد مهارتهای فردی، اجتماعی و جسمانی دانشآموزان با نیازهای ویژه ایفا میکند.
وی افزود: خوشبختانه با برنامهریزی دقیق، روند توسعه فضاهای آموزشی مناسبسازیشده در تمام استانها با سرعت قابلقبول و کیفیت مطلوب در حال اجراست و تلاش میکنیم تمامی پروژههای جدید با رعایت کامل اصول مدرسهسازی فراگیر ساخته شوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت ارتقای زیرساختهای مناسبسازیشده بیان کرد: توجه به تعلیموتربیت دانشآموزان دارای معلولیت، نه یک رویکرد حمایتی، بلکه تعهدی عمیق به عدالت آموزشی و کرامت انسانی است؛ تعهدی که مسیر دستیابی به آیندهای برابر و شکوفایی استعدادهای پنهان و آشکار این عزیزان را هموار میکند.
رئیس سازمان در پایان ضمن قدردانی از خیرین مدرسهساز و همراهی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تأکید کرد: امیدواریم با ادامه این مسیر و همافزایی دستگاهها، شاهد توسعه روزافزون فضاهای آموزشی متناسب با نیاز همه دانشآموزان در سراسر کشور باشیم.
انتهای پیام