صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۲۰۶۹۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۸
خان‌محمدی خبر داد

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از اهدای ۳۹ کلاس درس و ۲ سالن ورزشی به دانش آموزان دارای نیاز‌های ویژه خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، حمیدرضا خان‌محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان به مناسبت ۱۲ آذر روز جهانی معلولان، ضمن گرامیداشت این روز از بهره‌برداری مجموعه‌ای جدید از فضا‌های آموزشی و ورزشی ویژه دانش‌آموزان دارای نیاز‌های ویژه خبر داد و اظهار کرد: با تلاش همکارانم در سراسر کشور و مشارکت خیرین نیک‌اندیش، ۳۹ کلاس درس استاندارد و ۲ سالن ورزشی مجهز برای این دانش‌آموزان عزیز احداث و به بهره‌برداری رسیده است. 

وی افزود: در سالروز جهانی معلولان مدارس ۶ کلاسه مشهد مقدس، ۳ کلاسه قوچان، ۶ کلاسه اوتیسم قوچان، ۶ کلاسه نیشابور، ۳ کلاسه چناران همگی دراستان خراسان رضوی به همراه مدرسه ۱۲ کلاسه شیروان در خراسان شمالی و ۳ کلاسه هامون در سیستان و بلوچستان و ۲ سالن ورزشی در شیروان خراسان شمالی و شهرستان زابل در سیستان و بلوچستان به دانش آموزان عزیز دارای نیاز‌های ویژه تحویل شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر رویکرد عدالت‌محور و انسان‌دوستانه سازمان در توسعه فضا‌های آموزشی افزود: تمامی مدارس احداثی جدید به‌گونه‌ای طراحی و اجرا می‌شود که شرایط تحصیل دانش‌آموزان دارای نیاز‌های ویژه در کنار سایر دانش‌آموزان، به شکل کاملاً استاندارد و مناسب فراهم باشد. این موضوع یکی از اصول قطعی ما در طراحی فضا‌های آموزشی آینده‌نگر و فراگیر است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به اهمیت فراهم‌ کردن زیرساخت‌های مناسب‌سازی‌شده برای این گروه از دانش‌آموزان بیان کرد: ایجاد کلاس‌های درس تخصصی، مسیر‌های دسترسی مناسب، فضا‌های توان‌بخشی و سالن‌های ورزشی استاندارد، نقشی مهم در ارتقای کیفیت یادگیری و رشد مهارت‌های فردی، اجتماعی و جسمانی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه ایفا می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی دقیق، روند توسعه فضا‌های آموزشی مناسب‌سازی‌شده در تمام استان‌ها با سرعت قابل‌قبول و کیفیت مطلوب در حال اجراست و تلاش می‌کنیم تمامی پروژه‌های جدید با رعایت کامل اصول مدرسه‌سازی فراگیر ساخته شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت ارتقای زیرساخت‌های مناسب‌سازی‌شده بیان کرد: توجه به تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان دارای معلولیت، نه یک رویکرد حمایتی، بلکه تعهدی عمیق به عدالت آموزشی و کرامت انسانی است؛ تعهدی که مسیر دستیابی به آینده‌ای برابر و شکوفایی استعداد‌های پنهان و آشکار این عزیزان را هموار می‌کند.

رئیس سازمان در پایان ضمن قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز و همراهی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تأکید کرد: امیدواریم با ادامه این مسیر و هم‌افزایی دستگاه‌ها، شاهد توسعه روزافزون فضا‌های آموزشی متناسب با نیاز همه دانش‌آموزان در سراسر کشور باشیم.

انتهای پیام