صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۸۳۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹

گروه بین‌الملل: پنجمین دوره مسابقات اروپایی قرآن در مرکز اسلامی هامبورگ شب گذشته، 22 اسفندماه، با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از واحد خبری مرکز اسلامی هامبورگ، پنجمین دوره مسابقات اروپایی قرآن که از جمعه، بیستم اسفندماه، در این مرکز واقع در آلمان؛ قلب اروپا آغاز شده بود، شب گذشته، 12 مارس برابر با 22 اسفند پس از سه روز به کار خود پایان داد.
 مراسم اختتامیه با قرائت قرآن زیبا و دلنشین مهدی عادلی، قاری بین‌المللی کشورمان و عضو کمیته داوری رقابت‌ها آغاز شد و قرائت آیاتی از سوره نساء با محوریت تدبر در قرآن همراه با صوت تأثیرگذار این قاری ممتاز مورد توجه و تشویق حضار قرار گرفت.
بنا بر این گزارش، پس از سخنان سیدمحمدرضا قاسم‌تبار، مجری مراسم و فعال و کارشناس قرآنی(که اجرای وی مورد تحسین شرکت‌کنندگان و مدعوین قرار گرفت)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل انصاری، معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی هامبورگ و مدیر دارالقرآن این مرکز طی سخنانی از شرکت‌کنندگان و افرادی که در امر برگزاری مسابقات همکاری داشتند، تقدیر و تشکر کردند.
نوید برگزاری مسابقه مجازی قرائت تقلیدی
وی این نوید را داد که مقرر شده است، دارالقرآن مرکز اسلامی هامبورگ مقدمات برگزاری مسابقه قرائت تقلیدی را برای نخستین‌بار در فضای مجازی فراهم شود.  
این خبر مهم به عنوان اقدامی جدید در دارالقرآن مرکز اسلامی هامبورگ پیگیری و اجرا خواهد شد.
پس از اجرای مؤثر، روان و مسلط گروه تواشیح «نور» دارالقرآن مرکز اسلامی هامبورگ که در مدح پیامبر خاتم(ص) بود، آیت‌الله رضا رمضانی، امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ به عنوان سخنران ویژه بیانات ارزنده قرآنی خود را ایراد کرد.
وی تمسک به قرآن را راهی برای رسیدن به مقصد دانست و گفت: قرآن به عنوان یک معلم است و به انسان تعلیم می‌دهد.
آیت‌الله رمضانی: قرآن راه درست خودشناسی و دیگر‌شناسی را به انسان می‌دهد
آیت‌الله رمضانی تصریح کرد: قرآن راه درست خودشناسی و دیگر‌شناسی را به انسان می‌دهد. با این شناخت درست می‌توانیم دیگران را بشناسیم. اگر نسبت به آن جاهل باشیم هم خود را گم می‌کنیم و هم راهمان را؛ امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید: «جهل، معدن و جایگاه شر و دشمنی‌ها و اساس بدی‌هاست».
مدیر و امام مرکز اسلامی هامبورگ همچنین در خصوص اصالت خانواده اظهار کرد: همسر و فرزندان باید روشنی چشم باشند. این یعنی اصالت خانواده. در جاهلیت مدرن خیانت‌های زیادی به اساس خانواده شده است. قرآن اصرار دارد بحث اصالت خانواده جدی گرفته شود.  
وی قرآن را کتاب قانون دانست و افزود: برای خواندن و درک قرآن باید از راهش وارد شویم؛ یکی از راه‌های خواندن قرآن این است که انسان باید مهذب باشد. اگر انسان به سوی پاکی نرود، نمی‌تواند به درستی قرآن را درک کند.  
نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: قرآن در رابطه با نقش هدایتی‌اش می‌گوید «کسانی هدایت می‌شوند که آمادگی پذیرش و شایستگی آن را داشته باشند».
وی درباره برکت قرائت قرآن گفت: قاری به برکت قرائتش معنوی می‌شود. هر شخصی آیه‌های قرآن را معنا کند، اگر بهره‌ای برده باشد از آن آیه، قرآن نیز به او برکت می‌دهد.
پس از بیانات آیت‌الله رضا رمضانی، امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ، اسامی رتبه‌های برتر پنجمین مسابقات اروپایی قرآن اعلام و در پایان به بیش از 40 برگزیده جوایزی اهدا شد.
برای مشاهده اسامی برترین‌های مسابقات اینجا کلیک کنید.