صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۶۸۷۱
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

گروه بین‌الملل ـ ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی گفت که در صورت درخواست پناهندگی از سوی مسلمانان قومیت اویغور در این کشور، مالزی با آن موافقت و آن‌ها را به مقامات چین تحویل نخواهد داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری القدس العربی، ماهاتیر محمد ضمن سخنانی در پارلمان این کشور در پاسخ به سؤال مخالفان درباره اقدام دولت مالزی نسبت به ظلم و ستمی که از سوی مقامات چینی علیه اقلیت مسلمان اویغور اعمال می‌شود، گفت: دولت در صورت درخواست پناهندگی از سوی مسلمانان اویغور در این کشور با آن موافقت خواهد کرد و آن‌ها را حتی در صورت درخواست چین به مقامات چینی تحویل نخواهد داد.

وی در ادامه از جامعه بین‌الملل خواست که به این مسئله اعتراف کند که مسلمانان در سراسر جهان از جمله مسلمانان اویغور چین در معرض فشار قرار دارند.

ماهاتیر محمد تأکید کرد: دولت مالزی مسلمانان اویغور این کشور را اخراج نخواهد کرد، حتی اگر مقامات چین درخواست تحویل آن‌ها را داشته باشد.

پکن در سال 1949 میلادی پس از تسلط بر منطقه «ترکستان شرقی» که محل سکونت مسلمانان اویغور است، این منطقه را «سین‌کیانگ» یا «مرزهای جدید» نامید.

در آگوست سال 2018 میلادی، یک کمیته حقوقی وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که چین یک میلیون مسلمان اویغور را در اردوگاه‌های سری بازداشت کرده است.
انتهای پیام
مطالب مرتبط