صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۰۱۶۷
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
یک منبع میدانی گزارش داد؛

گروه بین‌الملل ــ یک منبع میدانی از عراق گزارش داد که حداقل 30 نظامی آمریکایی در نتیجه حملات موشکی بامداد امروز سپاه پاسداران به پایگاه‌های نظامی آمریکا کشته شده‌اند و بالگردهای آمریکایی در حال انتقال مجروحان و کشته‌شدگان هستند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری براثا، یک منبع میدانی از عراق گزارش داد که نیروهای آمریکایی پس از این حملات درخواست اعزام تیم پزشکی را داشته‌اند.

بر اساس گزارش‌ این منبع میدانی، پایگاه نظامی «عین الأسد»، 35 بار مورد حمله نظامی قرار گرفته است و حداقل 30 نظامی آمریکایی در این حمله کشته شده‌اند.

همچنین،  5 موشک نیز به پایگاه  نظامی «التاجی» واقع در شمال بغداد، محل استقرار شماری از نیروهای آمریکایی، اصابت کرده است.

پایگاه خبری «المعلومه» عراق نیز از اقدام بالگردهای آمریکا در انتقال کشته‌شدگان و زخمی‌ها از پایگاه «عین الأسد» خبر داد.

یادآوری می‌شود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد امروز چهارشنبه طی بیانیه‌ای از حملات موشکی به پایگاه عین الأسد در استان الانبار عراق خبر داد. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) این حمله تلافی‌جویانه ایران را تأیید کرده و گفته مقامات آمریکایی در حال ارزیابی این حمله هستند.

پاسخ امروز سپاه پاسداران درست زمانی صورت گرفت گه نیروهای تروریست آمریکا بامداد جمعه گذشته سردار سلیمانی را به همراه ابومهدی المهندس، معاون حشد الشعبی عراق، در شهر بغداد به شهادت رساندند.

همزمان با شلیک موشک به پایگاه عین الأسد عراق، بزرگترین پایگاهی که نیروهای تروریست آمریکا را در خود جای داده است، برخی منابع نیز از اصابت چند فروند موشک (حداقل ۳ موشک) به پایگاهی در نزدیکی شهر اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق، خبر دادند.

این حملات به پایگاه‌های آمریکایی امروز با شلیک ده‌ها موشک بالستیک از کرمانشاه به سمت پایگاه عین‌الأسد آمریکا، واقع در استان الانبار عراق، آغاز شد. 
انتهای پیام