صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۹۰۰۹
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
نماینده سابق پارلمان عراق:

«برهم اللکاش»، نماینده سابق پارلمان عراق زمزمه‌های برخی سیاستمداران از جمله «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق را در مخالفت با امضای حکم اعدام تروریست‌ها و آزادسازی زندانیان به بهانه گسترش شیوع کرونا، صدای فتنه و غیر قابل قبول توصیف کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شبکه خبری الابا، اللکاش در بیانیه‌ای گفت: ما از اين صداهای فتنه‌خواه تعجب نمی‌کنیم زیرا برخی مقامات دولتی و نمایندگان پارلمان، سازمان‌ها، اتحادیه‌ها و کانال‌های پولی نقش برجسته‌ای در ایجاد هرج و مرج در کشور داشته‌اند.

این نماینده سابق پارلمان عراق در ادامه برهم صالح را خطاب قرار داد و از او پرسید که آیا نمی‌توانستید پیش از اینکه از نخست‌وزیر بخواهید که برخی از زندانیان [تروریست] را مشمول عفو کند، حکم‌های اعدام برخی از آنها را امضا کنید؟

بنابر گزارش‌ها هزاران متهم به دلیل پرونده‌های تروریستی، متهمان و رهبران رژیم بعث که حکم نهائی و قطعی اعدام آنها صادر شده است در زندان‌های عراق  به‌سر می‌برند و به مدت یک دهه است که حکم این جنایتکاران اجرا نشده است.

اللکاش توضیح داد: آمار مبتلایان به کرونا در برخی کشورهای بزرگ از جمله آمریکا در مقایسه با عراق، هزاران برابر است و در برخی از زندان‌های آنها، ابتلای برخی زندانیان به این ویروس ثابت شده است اما آنها حتی یک زندانی را آزاد نکرده‌اند.

انتهای پیام