صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۴۰۹۳
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

با آغاز مذاکرات راهبردی عراق و آمریکا، ائتلاف فتح با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت حفظ حاکمیت ملی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، ائتلاف فتح با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: با آغاز مذاکرات راهبردی میان عراق و آمریکا، براساس مسئولیت شرعی و ملی خود و تأکید شدیدمان بر منافع عالی کشور، لازم می‌بینیم رئیس و اعضای گروه مذاکره کننده که معتقدیم حاکمیت عراق و منافع ملی را نصب‌العین خود قرار داده‌اند، به اموری متذکر شویم.

ائتلاف فتح با اشاره به مصوبه مجلس نمایندگان در تاریخ 5 ژانویه 2020 مبنی بر ضرورت نیروهای خارجی از عراق، از تیم مذاکره کننده خواست از حاکمیت ملی حمایت کرده و در برابر اصول عالی ملی از هرگونه تساهل بپرهیزد.

در این بیانیه همچنین از تیم مذاکره کننده خواسته شده است از تجربه‌های مذاکرات عراق و آمریکا در سال 2008 که به امضای یک توافقنامه استراتژیک و در عین حال موفقیت در اخراج نیروهای آمریکایی از عراق منجر شد، استفاده کنند.

ائتلاف فتح تأکید کرد: اجرای اجماع پارلمانی در ارتباط با اخراج نیروهای آمریکایی هدف راهبردی است که ملت عراق پس از فداکاری‎های بسیار برای دفاع از خاک، مرز، حاکمیت، کرامت، امنیت و ثبات خود بدان امید دارد.
 
در این بیانیه همچنین آمده است: همکاری و دوستی میان عراق و کشورهای دیگر در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، علمی و بهداشتی، اموری برگرفته از منافع ملی عراق در ارتباط با جهان و استفاده از تجربه‌های بین‌المللی در زمینه توسعه، سازندگی و تقویت اقتصاد ملی است.
انتهای پیام