صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۹۰۶۰
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲

همزمان با فرا رسیدن دهه اول ماه محرم، با برنامه‌ریزی اداره مسلمانان گرجستان و مراکز دینی با همراهی حرکت خودجوش عزاداران حسینی، مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور شیعیان و محبان اهل بیت‌(ع) در مناطق مختلف مسلمان‌شین این کشور در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در گرجستان، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین‌(ع) و ۷۲ تن از یاران با وفای آن حضرت با حضور گسترده شیعیان و محبان اهل بیت‌(ع) گرجستان در مساجد، حسینیه‌ها، زیارتگاه‌ها، اماکن مذهبی شهرها و روستاهای مسلمان‌نشین سراسر این کشور آغاز شده و تا پایان دهه محرم ادامه خواهد داشت.

اماکن عزاداری مملو از جمعیت بی‌شماری هستند که با حضور عاشقانه خود در این اماکن، به یاد امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان عزاداری می‌کنند تا فرهنگ عاشورا و مکتب حسین‌(ع) زنده بماند.

در این آیین‌ها، برنامه‌های متعددی چون برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا، قرائت آیاتی از قرآن کریم، نمایش کلیپ معرفتی، نوحه و شعرخوانی، سخنرانی، ذکر سجایا و مناقب حضرت حسین بن علی‌(ع) و یاران باوفایشان، روضه‌‌خوانی، مدیحه‌سرایی، سینه‌زنی و پذیرایی پیش‌بینی شده است.

تصاویر و کلیپ‌های کوتاه روضه‌خوانی و سینه‌زنی و سخنرانی این آیین‌ها در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و شبکه تلویزیونی اینترنتی اداره مسلمانان گرجستان به عنوان یک حرکت ارزشمند معنوی بسیار مورد توجه قرار گرفته و هر روز از سوی عزاداران و مبلغان بومی منعکس می‌شود.

همچنین سخنرانی شخصیت‌های مذهبی از کشورهای مختلف منطقه از جمله ایران به زبان آذری در این رسانه‌ها بازتاب فراوانی داشته است.

انتهای پیام