صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۹۱۳۷
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
اکبر رحمتی:

بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به خاطرات خود از مجالس عزا و روضه‌های خانگی، بیان کرد: عشق به امام حسین(ع) همیشه در قلب همه مسلمان‌ها وجود دارد، اما در ماه محرم این عشق بدون جریان‌سازی به جوشش درمی‌آید. اباعبدالله(ع) برای مسلمانان الگوی آزادگی و بخشش است. حتی برای شیعیان با ذکر نام امام حسین(ع) زیبایی معنا می‌‌یابد.

اکبر رحمتی، بازیگر سینما و تلویزیون، در گفت‌و‌گو با ایکنا، با بیان این‌که ماه محرم برای تمام شیعیان جهان جایگاهی خاص دارد، گفت: عشق به امام حسین(ع) همیشه در وجود همه مسلمان هست، اما در ایام محرم این عشق به جوشش درمی‌آید، بدون این‌که برای آن جریان‌سازی خاصی صورت گیرد و مردم با عشق ذاتی خود خانه و محله‌هایشان را سیاه‌پوش می‌کنند و به عزاداری مشغول می‌شوند. اباعبدالله(ع) برای مسلمان الگوی آزادگی و بخشش است. حتی برای شیعیان با ذکر نام امام حسین(ع) زیبایی معنا می‌‌یابد.

وی با اشاره به برگزاری روضه‌های خانگی متعدد در گذشته، بیان کرد: همه ما در کودکی برگزاری روضه‌های خانگی را دیده‌ایم. من در محله مولوی تهران بزرگ شدم. آن قسمت شهر در ایام محرم یکپارچه عزاداری و روضه است و ما نیز در مجالس روضه شرکت می‌کردیم.

رحمتی با بیان اینکه مجالس عزاداری و روضه‌های خانگی در ایام کودکی پر از خاطره است، اظهار کرد: مجالس عزا به‌ ویژه مراسم تعزیه‌خوانی برای همه بچه‌ها لذت خاصی داشت. من نیز تعزیه را بسیار دوست داشتم. البته برخی مواقع با دوستانم در آن مجالس فعالیت‌ها و بازی‌هایی داشتیم که وقتی به یادش می‌افتم، دوره خوش کودکی برایم زنده می‌شود. از روضه‌های آن دوران خاطره‌هایی در ذهن دارم که امروزه دیگر اتفاق نمی‌افتد؛ برای مثال برای پذیرایی علاوه بر چای، سیگار هم برای مردم می‌آوردند.

رحمتی تأکید کرد: عشق به امام حسین(ع) تنها نباید به کلام خلاصه شود؛ برای مثال عنوان‌هایی چون خادم‌الحسین را بسیار می‌شنویم، اما آیا در سیره هم پیرو رفتار حسین(ع) هستیم؟ جواب این سؤال را باید در خودمان جستجو کنیم، زیرا مکتب امام حسین(ع) انسان‌ساز است.

انتهای پیام