صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۰۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

همزمان با حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز تحت رهبری سعودی به برخی استان‌های یمن، ده‌ها یمنی در محکومیت هرگونه حضور رژیم صهیونیستی در جزیره استراتژیک سقطری تظاهرات کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، وب‌سایت «ساوث فرانت» (south front) آمریکا هفته گذشته اعلام کرد: امارات و رژیم صهیونیستی قصد دارند که مراکز نظامی و اطلاعاتی در جزیره سقطری ایجاد کنند.
 
این وب‌سایت به نقل از منابع عربی و فرانسوی اظهار کرد: یک هیئت به افسران اماراتی و اسرائیلی ملحق شده و از الجزیره دیدن کرده و چندین پایگاه را به منظور ایجاد مراکز اطلاعاتی بررسی کرده‌‌اند.

در همین راستا، ده‌ها یمنی روز گذشته در تجمعی اعتراضی در استان سقطری مخالفت خود را با هرگونه حضور رژیم صهیونیستی در این جزیره، که از موقعیت استراتژیکی در اقیانوس هند برخوردار است، اعلام کردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی، که در منطقه «قبهاتن» واقع در غرب جزیره سقطری برپا شد، در اشاره‌ای ضمنی به امارات، هر طرفی را که در راستای وارد کردن اسرائیل به سقطری و سهولت بخشیدن به حضور آن در جزیره تلاش می‌کند، مسئول کامل این وضع دانستند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع پرچم‌های یمن، تصاویر «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن و پلاکاردهایی در محکومیت شدید هرگونه حضور رژیم صهیونیستی و حامیان آن در سقطری را در دست داشتند و بازگشت حاکمیت محلی را خواستار شدند و با جلوه‌های مسلح مخالفت کردند.

معترضان بازگشت حاکمیت محلی به استان را که در حال حاضر تحت کنترل نیروهای شورای انتقالی است و نیز گسترش کنترل کشور بر تمامی نهادهای نظامی، امنیتی و مدنی را خواستار شده و مخالفت خود را با استمرار کنترل نیروهای شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات بر استان سقطری اعلام کردند. همچنین آنها ارائه خدمات، پرداخت حقوق کارمندان مدنی و نظامی، ایجاد نقدینگی و مقابله با هر گونه حضور مسلحانه را خواستار شدند.

علاوه بر این، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی روز گذشته سلسله حملاتی را به برخی استان‌های یمن انجام دادند. گزارشی از تلفات احتمالی در استان‌های مأرب، الجوف و البیضاء، که در تیررس حملات جنگنده‌های متجاوز بودند، گزارش نشده است.
انتهای پیام