صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۳۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
کامران میرمعینی خبر داد:

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان ضمن تشریح برنامه‌های هفته قرآن و عترت دانشگاه، گفت: در تمامی پردیس‌های دانشگاهی دانشگاه فرهنگیان دارالقرآن راه‌اندازی می‌شود.

کامران میرمعینی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد برنامه‌های این دانشگاه در هفته قرآن و عترت به راه‌اندازی 64 دارالقرآن در 64 پردیس دانشگاهی دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: اساس‌نامه این طرح آماده شده و به تصویب شورای سیاست‌گذاری نیز رسیده است و این طرح در هفته قرآن و عترت به تمامی 64 پردیس دانشگاهی ابلاغ می‌شود. این دارالقرآن‌ها مورد حمایت مالی معاونت فرهنگی دانشگاه نیز قرار خواهند گرفت.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر اینکه مقرر شده است که طی دو سال این دارالقرآن‌ها راه‌اندازی شود، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی، پیش‌بینی شده است تا پایان سال 99 حدود 32 دارالقرآن در پردیس‌های دانشگاهی و سایر دارالقرآن‌ها هم طی سال دوم راه‌اندازی شود. با توجه به مجزا بودن دانشجویان آقا و خانم در پردیس‌های دانشگاهی، این دارالقرآن‌ها ویژه بانوان و آقایان راه‌اندازی می‌شود. تمامی فعالیت‌های قرآنی پردیس‌های دانشگاهی در بخش دانشجویان، اساتید و کارکنان از طریق این دارالقرآن‌ها صورت می‌گیرد.  

وی اجرای طرح «دوشنبه‌های قرآنی» را یکی دیگر از برنامه‌های هفته قرآن و دانشگاه بیان کرد و ادامه داد: این طرح از سال‌ گذشته کلید خورده و امسال به عنوان یکی از ویژه‌برنامه‌های هفته قرآن و دانشگاه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان یکی دیگر از برنامه‌های این دانشگاه را طرح «سراج» معرفی کرد و افزود: این طرح از سال گذشته آغاز به کار کرد و براساس آن هر سال یک جزء از قرآن محور حفظ دانشجویان قرار می‌گیرد. مقرر شده است تا شروع دوره جدید این طرح در هفته قرآن و دانشگاه باشد و در این دوره حفظ جزء 29 قرآن کریم از سوی دانشجویان آغاز می‌شود.

میرمعینی تجلیل از برگزیدگان طرح «غدیریه» را یکی دیگر از برنامه‌های هفته قرآن و دانشگاه معرفی و بیان کرد: در طرح غدیریه، که از ماه مبارک رمضان تا عید غدیر خم ادامه داشت، 313 آیه قرآن، که مرتبط با موضوع تعلیم و تربیت است، انتخاب شده و دانشجویان به حفظ این آیات پرداختند. آزمون این طرح با حضور سه هزار و 800 نفر از دانشجویان برگزار شده است و 213 برگزیده نیز مشخص شده‌اند که در هفته قرآن و عترت به هر کدام یک میلیون تومان اهدا می‌شود.

انتهای پیام