صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۸۲۶۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

نماینده قطر در شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی بر افزایش همکاری‌ بین اعضا در مقابله با مسائلی مانند اسلام‌هراسی و تروریسم تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از The Peninsula Qatar، یوسف سلطان لارم، مدیر بخش سازمان‌های بین‌المللی در وزارت امور خارجه قطر  در چهل و هفتمین جلسه شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی(OIC) که در نیامی، پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد؛ با اشاره به موضوع اسلام‌هراسی گفت: مسئله‌ای که سازمان همکاری اسلامی نقش مهمی در نظارت و رسیدگی به آن دارد، اسلام هراسی است. در همین راستا کار جدی و جمعی برای مقابله با تشدید حملات علیه اسلام، پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) و مسلمانان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی گفت: این نشست در حالی برگزار می‌شود که جهان با چالش‌های بسیاری روبه‌رو شده که مستلزم تقویت همبستگی و همکاری بین اعضای OIC و همه کشورهای جهان است، به خصوص که ویروس کرونا (Covid-19) همه را تحت تأثیر قرار داده و این همه‌گیری خود را به عنوان یک اولویت اصلی به جهانیان تحمیل کرده است.

مدیر گروه سازمان‌های بین‌المللی در وزارت امور خارجه قطر گفت: جای تأسف است که بسیاری از بحران‌ها و تهدیدهای صلح و امنیت بین‌المللی بر کشورهای عضو OIC تأثیر می‌گذارد. در سوریه، این بحران رنج‌های بی‌شماری را متوجه مردم سوریه کرده و تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی در پایان حمایت دولت قطر را از تلاش برای اصلاح کار سازمان همکاری اسلامی اعلام و همچنین بر تعهد به همکاری با کشورهای عضو به منظور دستیابی به اهداف مشترک مورد نظر به نفع امت اسلامی تأکید کرد.

انتهای پیام