صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۵۲۶۶
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
دبیر جامعه ایمانی مشعر کهگیلویه و بویراحمد:

دبیر جامعه ایمانی مشعر استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تأکید بر نیاز مبرم زلزله‌زدگان سی‌سخت به وسایل گرمایشی، از تأمین امنیت مناطق آسیب‌دیده از سوی نیروهای مذهبی این نهاد پس از وقوع زلزله خبر داد.

به گزارش ایکنا، طی روز چهارشنبه، ۲۹ بهمن‌ماه‌ زلزله‌ای با قدرت ۵.۶ ریشتر شهر سی‌سخت در شهرستان دنای استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند. این زمین‌لرزه موجب مصدوم شدن ۶۱ نفر از اهالی این منطقه شد و خوشبختانه تلفات جانی به همراه نداشت، اما خرابی‌های به‌بار آمده، برف و باران و سرمای شدید و پس‌لرزه‌های متعدد موجب شده است تا اهالی این منطقه با شب‌هایی سرد و طاقت‌فرسا مواجه باشند.

بیشترین خسارات وارد شده محدوده شمال شهر سی‌سخت، منطقه قلعه و خیابان مطهری به دلیل قدیمی بودن بافت ساختمان‌های این مناطق بوده و طبق برآورد اولیه نیز تاکنون سه هزار واحد مسکونی در سی‌سخت از ۶۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌اند.

برودت هوا در منطقه حادثه‌دیده و نیز کمبود امکانات گرمایشی و غذایی، بر لزوم کمک‌رسانی فوری به مناطق زلزله‌زده افزوده است. البته از اولین ساعات وقوع این زلزله، اقلام امدادی از جمله چادر، پتو و بسته‌‌های امدادی در بین مردم توزیع شده است و گروه‌های جهادی نیز مشغول امدادرسانی به مردم هستند.

یکی از نهادهایی که از زمان وقوع زلزله در سی‌سخت وارد عمل شده و فعالیت‌های فراوانی از جمله تأمین امنیت شهر و توزیع اقلام مورد نیاز مردم در حوزه‌های مختلف غذایی، گرمایشی و ... را بر عهده گرفت، نمایندگی جامعه ایمانی مشعر در استان کهگیلویه و بویراحمد بود که از همان ساعات اولیه وقوع زلزله به کمک مردم آسیب‌دیده منطقه شتافت.

میثم دانشور، دبیر جامعه ایمانی مشعر استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌و‌گو با ایکنا، در رابطه با فعالیت‌های این نهاد در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان شهرستان دنا و شهر سی‌سخت اظهار کرد: از زمان وقوع زلزله در این منطقه، مجموعه همکاران هیئتی که در شهر سی‌سخت مستقر بودند، با سازماندهی امور مختلف، امنیت شهر را به دست گرفته و تا زمانی که نهادهای امدادرسان به مردم به شهر برسند، کنترل ورود و خروج شهر را بر عهده داشتند.

دانشور ادامه داد: پس از آغاز خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان نیز مجموعه همکاران ما در جامعه ایمانی مشعر استان در دو مسجد ولیعصر(عج) و عباس‌آباد سی‌سخت مستقر شده و با همکاری هلال احمر و سپاه منطقه نسبت به پخت و توزیع غذای گرم و نیز توزیع چادر، پتو، اقلام خوراکی، وسایل گرمایشی و ... اقدام کردند.

دبیر جامعه ایمانی مشعر استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود بیان کرد: همچنین، بحث سازماندهی و ساماندهی گروه‌های جهادی و هیئت‌های مذهبی که برای کمک به مردم آسیب‌دیده به شهر سی‌سخت وارد شده و می‌شوند نیز از دیگر برنامه‌های ما در این منطقه بوده است.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی شهر سی‌سخت، افزود: طی چند روز اخیر سرما و برودت شدید هوا بر منطقه حاکم بوده است و با وجود اینکه بحث اسکان موقت زلزله‌زدگان به خوبی انجام شده، اما مشکل اصلی آسیب‌دیدگان در حال حاضر کمبود وسایل گرمایشی است که باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع آن اقدام کرد.

دانشور با بیان اینکه زلزله اغلب ساختمان‌های شهر سی‌سخت را تخریب کرده و این اماکن غیر قابل اسکان هستند، تصریح کرد: با وجود قطعی سیستم‌های تأسیساتی منطقه همچون آب، برق و گاز، نیاز به وسایل گرمایشی همچون هیتر، پتو و ... کاملاً ملموس است و باید به سرعت مرتفع شود.

دبیر جامعه ایمانی مشعر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهمترین نیاز مردم آسیب‌دیده پس از اسکان موقت و تأمین وسایل گرمایشی، ضرورت بازسازی منازل ایشان است که در این زمینه نیز بهترین و مهمترین راهکار، اهدای کمک‌های نقدی به ایشان است که از مسئولان و هموطنان ایران اسلامی تقاضا می‌کنم که نسبت به کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده منطقه اقدام کنند.

وی بیان کرد: البته کمک‌های مردمی در حال ارسال به شهر است و برنامه‌هایی که باید برای اسکان موقت و اولیه مردم آسیب‌دیده در نظر گرفته می‌شد نیز به خوبی در حال انجام است، اما برای ادامه کار و بازسازی و نوسازی شهر نیاز به کمک‌های مالی و نقدی مسئولان و مردم شریف ایران اسلامی است که هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت به شماره 5041721111469764 به نام جبهه فرهنگی انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد واریز کنند. ‌

انتهای پیام