صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۶۷۱۱
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن به روش نوین / 13

در راستای سلسله جلسات آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن، در این جلسه به آموزش حروف دائماً ناخوانا می‌پردازیم.

به گزارش ایکنا، سیدیوسف درود، مدرس قرآن در سیزدهمین جلسه «آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن به روش نوین» به آموزش حروف دائماً ناخوانا پرداخت. مخاطبان این سی جلسه، علاقه‌مندان به یادگیری صحیح‌خوانی قرآن در تمامی سنین هستند که باید با حروف الفبای عربی آشنایی داشته باشند. متن و فیلم قسمت سیزدهم در ذیل آمده است؛

«حروف ناخوانا در برخی از قرآن‌های موجود در کشور با یک سری از علامت‌ها نشان داده می‌شود و گاهی از اوقات نیز حروف ناخوانا علامتی ندارد.

قاعده‌ کلی آن است که چه علامتی برای حروف ناخوانا بگذارند و چه نگذارند، هر علامتی که خارج از حرکات اصلی (حرکات کوتاه، کشیده، تشدید، تنوین و سکون) بود، آنها را نخوانید.

در قرآن‌های با خط عثمان طه (که معمولاً با آنها تمرین داده می‌شود)، علامت صاد کوچکی است که نشان‌دهنده این است که حرف قبلی به بعدی وصل می‌شود.

حروف ناخوانا به دو بخش دائماً ناخوانا و گاهی ناخوانا تقسیم می‌شود.

حروف دائماً ناخوانا اصلاً خوانده نمی‌شوند، مانند واو در کلمه «مؤمنون» که همزه خوانده می‌شود، اما واو خیر.»

یادآوری می‌شود، سی درس آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، طی ماه رمضان هر روز منتشر شده و در آینده نیز در قالب پرونده‌ای ویژه بر روی سایت iqna.ir قابل دسترس خواهد بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط