صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۶۷۱۹
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
آخرین تحولات در فلسطین؛

گروه‌های مقاومت فلسطین و همچنین جنبش‌های انصار الله یمن و حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی درباره ادامه حملاتش به فلسطینیان هشدار دادند و مقاومت غزه در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به قدس شهرک‌های صهیونیست‌نشین را راکت‌باران کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری دنیا الوطن، سرزمین‌های فلسطینی طی دو روز اخیر شاهد تشدید تنش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی بوده است.

شهر بیت‌المقدس از شامگاه پنجشنبه صحنه درگیری میان مردم و نمازگزاران مسجدالاقصی در قدس با نظامیان صهیونیستی است که در شرایط ماه مبارک رمضان عرصه را بر آنها تنگ کرده و مانع حضور فلسطینیان در مسجدالاقصی می‌شود.

در نتیجه درگیری‌های قدس بیش از یکصد فلسطینی زخمی شدند.

مقاومت فلسطین در پاسخ به اتفاقات قدس، بامداد امروز شنبه چند راکت به سمت مواضع و شهرک‌های مختلف صهیونیستی در مجاورت نوار غزه شلیک کرد.

شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که حمله راکتی به همه شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه شلیک شده که حدود پانزده راکت بوده و ظرف چند دقیقه شلیک شده است.

به دنبال پاسخ راکتی مقاومت به تجاوزات صهیونیست‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی موضع مقاومت در شمال نوار غزه و زمین‌های زراعی شرق شهر رفح و اهدافی در شمال شرق غزه و مواضع دیدبانی در مرز شرقی نوار غزه را بمباران کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم تأیید کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی زیرساخت‌های زیرزمینی و سکوهای پرتاب موشک حماس را هدف گرفته است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که نظامیان اسرائیل از ساکنان شهرک‌های مجاور نوار غزه خواسته است در نزدیکی پناهگاه‌ها یا مکان‌هایی محکم و امن بمانند.

رژیم صهیونیستی هر گونه رفت و آمد و کار صهیونیست‌ها را در سواحل «زیکیم» و زمین‌های زراعی نزدیک نوار غزه نیز ممنوع کرده است.

حماس: اسرائیل دست از حملات برندارد، عواقب بدی خواهد دید

فوزی برهوم، سخنگوی حماس هم امروز شنبه اعلام کرد که حمله اسرائیل به غزه و بمباران مواضع مقاومت و جنایات آن در حق اهالی قدس، یهودی‌سازی قدس، حمله به نمازگزاران مسجدالاقصی همگی در چارچوب سیاست خصمانه آن علیه ملت فلسطین است و در چارچوب حملات روزمره علیه مردم ما در کرانه باختری و در هر جای فلسطین است.

وی افزود: همه این جنایات و تخلفات رژیم صهیونیستی ملت ما را از ادامه راه مقاومت و مبارزه در دفاع از قدس و مسجدالاقصی و حقوق و آزادی آن به هیچ قیمتی باز نمی‌دارد.
برهوم تصریح کرد: پاسخ مقاومت قهرمان فلسطین به تجاوز رژیم صهیونیستی در چارچوب تکلیف ملی و ارزشمند آن در حفاظت از منافع ملت و برهم زدن معادلات رژیم اشغالگر است که مسئول همه پیامدها و نتایج ادامه این حملات است.
این مقام حماس گفت: به رژیم صهیونیستی درباره ادامه این حملات و هر گونه حماقتی در تعرض به مردم ما در قدس و مسجدالاقصی هشدار می‌دهیم و آن را مسئول پیامدهای اقدامات تحریک‌آمیز و نژادپرستانه نظامیان و شهرک‌نشینان آن علیه مردم قدس و نمازگزاران و محافظان مسجدالاقصی می‌دانیم.

کتائب القسام: اسرائیل صبر ما را امتحان نکند

کتائب «شهید عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس روز جمعه به رژیم اشغالگر صهیونیستی درباره ادامه حملاتش علیه مردم قدس هشدار داد.

این گروه در بیانیه‌ای خبری گفت: ما به دشمنی که تصور می‌کند می‌تواند بر مسجد الاقصی و مردم ما  در قدس زورگویی و استبداد به خرج دهد، می‌گوییم که صبر ما را امتحان نکند. ما خون و جان خود را برای قدس می‌دهیم و در راه دفاع از آن، همه معادلات را برهم می‌زنیم.

کتائب القسام تأکید کرد: ما حمله جنایتکارانه نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان چپاولگر را به مسجدالاقصی و مردم ما در قدس اشغالی را از نزدیک زیر نظر داریم و به محافظان قدس و مسجدالاقصی درود می‌فرستیم و انتفاضه مقدس و مبارک آنها را در مقابله با رژیم اشغالگر و ایستادگی آنها همچون سدی نفوذناپذیر در برابر غاصبان صهیونیست تبریک می‌گوییم.

شاخه نظامی حماس گفت: ما به جوانان محافظ مسجدالاقصی و مردم خود در قدس می‌گوییم که صدای فریادهای شما و مبارزه قهرمانانه شما را دریافت کردیم و ای قهرمانان بدانید که در پشت شما مقاومتی محکم و آماده است که برای شما و مسجدالاقصی و قدس شریف پایتخت فلسطین زره و شمشیر خواهد بود، زیرا نبرد ما نبرد شماست و خون ما خون شماست و نبض ما نبض شماست.

در پایان این بیانیه آمده است: جرقه‌ای را که شما امروز روشن کردید، در برابر دشمن صهیونیستی به انفجاری تبدیل خواهد شد و آن زمان کتائب القسام و مقاومت را خواهید دید که به یاری خداوند در قلب میدان نبرد در کنار شما درسی سخت و بی‌سابقه به دشمن خواهد داد.


انصار الله یمن: در مبارزه با تروریسم اسرائیل در کنار مقاومت فلسطین هستیم

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هم تجاوزهای جنایت‌آمیز صهیونیست‌ها در حق نمازگزاران در قدس اشغالی را محکوم و رد کرد.

انصار الله بر موضع ثابت خود در حمایت از آرمان فلسطین و ملت مظلوم آن تأکید کرد و گفت که در کنار رزمندگان و جنبش‌های مقاومت در صفی واحد در برابر تروریسم و زورگویی صهیونیسم ایستاده است.

این جنبش با تأکید بر اینکه چیزی که به زور گرفته شده تنها با زور پس گرفته می‌شود گفت: صهیونیست‌ها باید بدانند که ما امت واحده هستیم و موضع واحدی داریم و فلسطین و قدس آرمان اصلی ماست و قدس، قطب نمای واقعی امت عربی و اسلامی است.

شاخه نظامی فتح: تحولات قدس انتفاضه واقعی ملت فلسطین بود

کتائب الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد: آنچه در قدس اتفاق افتاد، انتفاضه واقعی در برابر رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان بود.

این گروه، قدس را پایتخت ابدی فلسطینیان دانست و گفت: این یک حق عربی و اسلامی برای همه فلسطینیان است هر چقدر هم که رژیم اشغالگر بخواهد زورگویی و قلدری کند بنابراین اشغالگری هر چقدر هم طول بکشد در نهایت از روی زمین برچیده می‌شود.

انتهای پیام