صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۶۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

امام جمعه بوشهر گفت: فرد منتخب باید تجسم عینی اعتقاد والای دینی، شاخص تقوای اسلامی و تجسم عینی رفتارهای اخلاقی باشد زیرا اگر اینگونه نباشد این فرد دارای شخصیتی متزلزل، با ویژگی‌های منفی، ناهنجاری‌های شخصیتی و اختلال رفتاری خواهد بود و این مناسب رئیس جمهوری کشور نیست.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر امروز، 22 خرداد با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: با توجه به اینکه حضور نیافتن مردم در عرصه انتخابات موجب چالش‌های داخلی و بین‌المللی می‌شود، حضور حماسی ملت در این عرصه وظیفه الهی، ملی و انسانی به شمار می‌رود.

صفایی بوشهری در ادامه بیان کرد: حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات سرنوشت ساز و موجب اقتدار و قدرت ملی و فراملی ایران و اسلام خواهد شد.

وی رئیس جمهور را به عنوان فرد اول حوزه اجرایی کشور دانست و افزود: رئیس جمهور دارای نقشی مهم در مدیریت اجرایی و کلان نظام و دومین شخص بعد از رهبری نظام است برای ایجاد تحول و حرکت به سمت پیشرفت، خدمت به مردم و اسلام باید مردم به صورت پرشور در صحنه انتخابات شرکت و فردی بصیر و دقیق را انتخاب کنند.

امام جمعه بوشهر ایمان و اعتقاد بالا، تقوای رفتاری و اخلاق اسلامی را از جمله شاخصه‌های نامزد اصلح بیان کرد و گفت: فرد منتخب باید تجسم عینی اعتقاد والای دینی، شاخص تقوای اسلامی و تجسم عینی رفتارهای اخلاقی باشد چون اگر اینگونه نباشد این فرد دارای شخصیتی متزلزل، با ویژگی‌های منفی، ناهنجاری‌های شخصیتی و اختلال رفتاری خواهد بود و این مناسب رئیس جمهوری کشور نیست.

صفایی بوشهری ادامه داد: فرد اصلح باید در عرصه شناخت ایران، مشکلات ملی و داشتن ظرفیت‌های والا در جغرافیای ایران آشنایی کامل داشته باشد یعنی ویژگی‌های ملی، ظرفیت‌ها و راهکارها را بداند، استان‌ها را بشناسد و دارای یک تیم قوی باشد، همچنین در فضای بین المللی نیز دارای برنامه و از ظرفیت‌‍‌های بین المللی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، علم و فناوری و حوزه‌های مختلف حیات نظام استفاده کند. 

امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به اینکه رئیس جمهوری دارای مدیریت اجرایی کلان کشور است فرد منتخب باید قدرت مدیریت داشته باشد و معتقد به توانمندی‌های منابع انسانی بویژه جوانان کشور باشد.

وی از ویژگی های نامزد اصلح، به قدرت شناخت ظرفیت سرزمینی اشاره کرد و تاکید کرد: نامزد اصلح باید به قدرت ظرفیت سرزمینی و توانمندی سرمایه‌های سرزمینی ایران اعتقاد داشته و چشم داشتی به بیگانگان نداشته باشد چون کشورهای بیگانه همیشه به دنبال منافع خود هستند و نگاه به ما یک نگاه سودا گرایانه است.

صفایی بوشهری ادامه داد: رئیس جمهوری باید توان داخلی را قبول داشته باشد چون ایران اسلامی سراسر منابع انسانی و ظرفیت سرزمینی است و نگاه او به فضای بین المللی یک نگاه جامعی باشد تا بتواند از ظرفیت بین المللی به سود انقلاب اسلامی استفاده کند. 

وی گفت: مردمی و مردم دار بودن از دیگر ویژگی‌های رئیس جمهوری منتخب است و بداند که مردم با رای خود این نعمت را به او ارزانی داشتند و او را در این جایگاه قرار دادند به همین دلیل باید همیشه قدردان، خدمتگزار و دوست‌دار مردم و همچون آنها زندگی کند.

امام جمعه بوشهر، به بیان خصوصیات رییس جمهور اصلح پرداخت و خاطر نشان کرد: رئیس جمهور اصلح، کسی است که در مسیر پیشرفت و توسعه ایران اسلامی قدم بردارد و موجب عزت و اقتدار ایران در فضای ملی و فراملی باشد و اینگونه نباشد که ایران در چهار سال دچار سکوت اقتدار و قدرت سیاسی، فرهنگی، امنیتی، دفاعی و علم و فناوری باشد بلکه موجب اعتلای کشور شود. 

صفایی بوشهری در ادامه تصریح کرد: ولایت مداری، توجه به امور جوانان، ایجاد وحدت بین اقوام و مذهب، ایجاد همگرایی و اتحاد و پرهیز از هر گونه افتراغ و واگرایی، عدالت خواهی، سعه صدر و مقاومت در برابر چالش‌ها از ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح می باشد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط