صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۵۹۳۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
رئیس ستاد فهما بیان کرد:

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی با اشاره به پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان اظهار کرد: تقویت پیوند میان بچه‌های مسجد و جلسات سنتی قرآن و همچنین اضافه شدن بخش‌هایی نظیر استعدادیابی ویژه کودکان زیر هفت سال از جمله ویژگی‌های این دوره از مسابقات محسوب می‌شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی «مدهامتان» اظهار کرد: در این دوره از ۵۸۸ نفر از برگزیدگان دوره چهاردهم تقدیر می‌شود که از این تعداد ۱۸۴ نفر از بانوان و و ۴۷۴ نفر از آقایان به عنوان شایسته تقدیر شناخته شدند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور افزود: همچنین از ۱۶۴ نفر در رشته تلاوت نور، ۷۲ نفر در رشته قرائت تحقیق، ۷۳ نفر در رشته حفظ کل، ۵۹ نفر در رشته قرائت تقلیدی، ۵۷ نفر رشته اذان، ۵۷ نفر رشته حفظ جز ۳۰، ۵۵ نفر رشته قرائت نماز، ۲۰ نفر رشته مکبری و ۳۱ نفر رشته نقاشی آیات و در مجموع از ۱۶۵ نفر از آقایان و ۱۱ نفر بانوان در این مرحله تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان از اول آبان آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: پانزدهمین دوره در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز، استعدادیابی، در گروه‌های سنی زیر ۷ سال، ۷ سال تا ۱۶ سال، ۱۶ تا ۳۰ برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه از جمله بخش‌هایی که در این دوره به مسابقات اضافه شده بخش استعدادیابی ویژه کودکان زیر ۷ سال و نوجوانان است.

ارزانی افزود: همچنین ایجاد پیوند میان جلسات سنتی قرآن مساجد و مسابقات قرآنی مدهامّتان از دیگر ویژگی‌های این دوره است که ذیل آن تلاش کرده‌ایم تا با گسترش این ارتباط مستمر به تعامل هرچه بیشتر میان بچه‌های مسجد، جلسات قرآنی و متعاقبا مسابقات مدهامتان کمک کنیم، چراکه بسیاری از شرکت‌کنندگان در این مسابقات برخاسته از همین جلسات سنتی قرآنی هستند.

وی ادامه داد: با آغاز مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان شاهد فعالیت‌های متنوع کانون‌ها برای افزایش مشارکت اعضای کانون در این دوره از مسابقات هستیم که از جمله آن‌ها می‌توان به مشارکت خانوادگی در مسابقات، تبلیغات چهره به چهره، ترویج طرح «سفیر مدهامتان»، «دعوت چهره‌های قرآنی از بچه‌های مسجد برای شرکت در مسابقات» در کنار تبلیغات فضای مجازی، انتشار تیزر و عکس‌نوشت اشاره داشت.

رئیس ستاد فهما تصریح کرد: همچنین بسیاری از کانون‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، امکان برگزاری حضوری این دوره از مسابقات را در مسجد خود فراهم کرده‌اند که فیلم اجرای شرکت‌کنندگان در مسابقات حضوری در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه با گذشت حدود دو هفته از شروع مسابقات بیش از ۲۱۰۰ نفر در این مسابقات شرکت کردند، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهلت شرکت در مسابقات (۳۰ آذرماه) این روند افزایش یابد.

ارزانی اظهار کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در پانزدهمین دوره از مسابقات می‌توانند به سامانه بچه‌های مسجد به این نشانی https://bachehayemasjed.ir/group/panel/modhamatan مراجعه کنند.

یادآوری می‌شود، چهاردهمین دوره از مسابقات «مدهامّتان» در ۱۴ رشته با شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر از بچه‌های مسجد آذرماه سال گذشته آغاز شد که به دلیل استقبال شرکت‌کنندگان و از سوی دیگر محدودیت‌های کرونایی تا اردیبهشت سال جاری تمدید شد.
انتهای پیام