صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۰۹۱۳
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
مجمع جهانی تقریب مذاهب:

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 حادثه تأسف بار به آتش کشیدن قرآن کریم که توهین به کتاب آسمانی مسلمانان جهان است به وسیله  عناصر نژادپرست و افراطی در دانمارک و سوئد موجب تأثرعمیق و جراحت قلب پیروان دین و معنویت وجریحه دارشدن احساسات حدود ۲ میلیارد مسلمان در جهان شد.

این گونه حرکات ضد دینی که از جهل، تعصب و خودکامگی عاملان آن سرچشمه گرفته و با حمایت و هدایت قدرت‌های فتنه‌گر صورت می‌گیرد، برنامه‌هایی از پیش طراحی شده است که با هدف ایجاد شکاف بین پیروان ادیان ابراهیمی و همچنین زمینه‌ای برای بدبینی و افراطی‌گری درون جامعه جهانی انجام می‌گیرد.

اگرچه این نوع اقدامات هتاکانه از سابقه‌ای به درازای تاریخ ادیان برخوردار است، اما واضح و مبرهن است که تاکنون نتوانسته است حتی کوچک‌ترین شکاف و تفرقه‌ای بین آزاداندیشان و علاقمندان به وحدت و موحدان و خداپرستان ایجاد نماید، چرا که اساس برادری و همزیستی مسالمت آمیز در بین معتقدین به ادیان، آموزه‌های برگرفته از وحی و کلام خداوند رحمان است.

استکبار جهانی بداند اگر چه این حوادث دل‌های مالامال ازعشق و ارادت به قرآن کریم را سرشار از غم و اندوه می‌سازد ولی به حول و قوه الهی عزم و تصمیم رهروان راه حق را برای حرکت به سوی ارزش‌ها و آرمان‌های ادیان الهی راسخ‌تر و مستحکم‌تر خواهد کرد.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن محکوم‌کردن این نوع اقدامات موهن که مصداق بارز تعدی به حدود الهی و نقض حقوق بشر است از مراجع ذی‌صلاح بین‌المللی و دولت‌های محلی می‌خواهد واکنش‌های سریع و قاطع خود را در چارچوب قوانین موجود انجام و عاملان و حامیان این کار را به مجازات رسانده و از تکرار این حوادث دل آزار پیشگیری نمایند. امید است اقدامات سازنده مانع از نفرت‌افکنی بین ملل جهان شده و موجبات صلح و آرامش را برای آحاد بشر فراهم آورد.

انتهای پیام